مسلم بن عقیل در شجاعت همتای حضرت عباس(ع) بود

حجت‌الاسلام و المسلمین کمالی گفت: مسلم بن عقیل(ع) از جمله مظلومان تاریخ محسوب می شود چرا که شخصیت ایشان به خوبی معرفی نشده و حق مطلب را درباره این شهید ادا نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن کمالی، استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان حضرت مسلم(ع) را به عنوان یک جوانمرد اسلامی و متفکر دینی برشمرد و اظهار داشت: مسلم بن عقیل از جمله مظلومان تاریخ محسوب می شود چرا که شخصیت ایشان به خوبی معرفی نشده و حق مطلب را درباره این شهید ادا نشده است.

وی افزود: حضرت مسلم(ع) در شجاعت و دلاوری در مکه زبانزد بوده و با سجایای اخلاقی بسیار، در اطاعت از امام زمانش و شجاعت معادل حضرت اباالفضل العباس(ع) است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر چه حضرت مسلم(ع) حداکثر 35 الی 40 سال سن داشته و در عنفوان جوانی دست از زن و فرزند کشیده است اما گاهی اوقات ایشان را به عنوان یک پیرمرد معرفی می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت خفقان حاکم بر مکه و مدینه از طرف حکومت یزید بیان داشت: امام حسین(ع) در مکه تحت نظر بود به طوری که حتی نقشه ترور آن حضرت را کشیدند و در آن شرایط کسی جرات نمی‌کرد به عنوان سفیر نامه امام(ع) را به طرف کوفه ببرد چرا که با توجه به ناسپاسی مردم کوفه همه می‌دانستند که عاقبت پذیرفتن چنین مسئولیتی شهادت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین کمالی ادامه داد: نامه امام حسین(ع) بوی خون می‌داد و همه می‌دانستند سفیر آن حضرت دچار عمال کوفه می‌شود بنابراین در حادثه کربلا علی‌رغم آنکه حتی از ایران و هند نیز افرادی جزو شهدا هستند اما از اهل مکه و مدینه غیر از بنی هاشم هیچ فردی حاضر به همراهی امام نشد.

وی افزود: وقتی 30 هزار نامه از طرف کوفیان و از طرف بزرگانی از جمله «صرد خزاعی» و «هانی بن عروه» به دست امام حسین(ع) رسید آن حضرت اعلام کرد که «چه کسی حاضر نامه مرا برای کوفیان ببرد؟» که فقط حضرت مسلم داوطلب چنین مسئولیتی شد.





انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.