هواپیمای آتش‌نشانی اواخر آبان رونمایی می‌شود

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی از رونمایی هواپیمای آتش‌نشانی در اواخر آبان ماه خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی گفت: می‌توان با تجهیز کردن هواپیماهای قدیمی و از رده خارج شده به مخزن آب 20 تا 40 تنی، یک هواپیمای آتش نشان ساخت.

وی با اشاره به تغییر کاربری هواپیماهای قدیمی و استفاده از این هواپیماها در سه کاربری مختلف، گفت: از هواپیماهای قدیمی می‌توانیم به عنوان هواپیمای آتش‌نشانی استفاده کنیم، به طوری که مخازنی بر روی این هواپیماها قرار گیرد که قابلیت حمل 20 تا 40 تن آب را داشته باشند و تخلیه آب را نیز بین 5 تا 20 ثانیه انجام دهد که چنین اقدامی انجام شده و اواخر آبان ماه یا اوایل آذر امسال هواپیمای ویژه آتش‌نشانی عرضه می‌شود.

به گفته منطقی، آنچه در دو سال گذشته از هواپیماهای قدیمی در آزمایشگاه‌ها بهره‌گیری کردیم و در دستور کار نیز قرار دارد، تبدیل هواپیماهای قدیمی به هواپیماهایی برای باروری ابرهاست.

وی گفت: در حال حاضر در بخش هواپیمای قدیمی 23 فروند توپولف وجود دارد و تا 5 سال آینده 200 هواپیمای قدیمی اضافه می‌شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی با بیان این که کلاً 12 هواپیمای آتش‌نشان برای ایران کفایت می‌کند، گفت: از هواپیماهای آتش‌نشان یک نمونه رونمایی می‌شود و سپس این هواپیماها به صورت سریالی رونمایی می‌شوند.

منبع: فارس

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار