عراقچی: تحریم‌ها عملا از روز اجرایی شدن برجام برداشته خواهد شد

معاون حقوققی و بین‌الملل وزارتخارجه گفت: تحریم‌ها عملا از روز اجرایی شدن برجام برداشته خواهد شد.

عراقچی: تحریم‌ها عملا از روز اجرایی شدن برجام برداشته خواهد شدبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "سید عباس عراقچی" با اشاره به اینکه تحریم‌ها عملا از روز اجرایی شدن برجام برداشته خواهد شد اظهار داشت: اگر اروپا و آمریکا امروز قانون لغو تحریم ها را تصویب کنند ، بیانیه مشترکی از سوی ظریف و موگرینی صادر می شود.

عراقچی افزود: اتحادیه اروپا تمام تحریم‌های اقتصادی را لغو خواهد کرد و آمریکا نیز تحریم‌های مربوط به دستورات اجرایی رئیس جمهور را لغو کرده و اجرای تحریم‌های مربوط به کنگره را متوقف خواهد کرد.

وی ادامه داد: منتظر هستیم که این اقدامات توسط اروپا و آمریکا صورت بگیرد و اگر آن‌ها تحریم‌ها را قانوناً لغو و متوقف کنند بیانیه مشترکی توسط دکتر ظریف و خانم موگرینی صادر خواهد شد و آن روز را به عنوان روز "تصویب" اعلام خواهند کرد.

معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه تصریح کرد: لغو تحریم‌ها دو مرحله دارد؛ مرحله اول به طور رسمی توسط شورای وزیران انجام خواهد شد و زیرساخت لغو تحریم‌ها صورت می‌گیرد اما اجرای آن در مرحله دوم رخ خواهد داد؛ مرحله‌ای که طرفین اقدامات خود را انجام داده و اجرای این "قانون لغو تحریم" روزی خواهد بود که به عنوان روز اجرایی شدن شناخته می‌شود.

عراقچی با اشاره به اقداماتی که دو طرف باید انجام دهند، گفت: ما یکسری اقدامات را در فردو، نطنز و اراک انجام خواهیم داد و آن‌ها نیز مشغول تهیه یکسری پیشنویس‌ها و دستورالعمل‌ها برای شرکت‌ها و کمپانی‌ها و همچنین مکاتبات نامه‌های لازم در این زمینه خواهند شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: عراقچی ، برجام ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۴
آخه آمریکایی ها عملا یه چیز دیگه ای میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۴
آمریکا شیطان بزرگ است و هر اقدامش در جهت مقابله با جمهوری اسلامی است همانطور که رهبری فرمودند،مذاکره با آمریکا ممنوع است و ایران نباید سرمایه های نظامی و امنیتی خود را به خاطر لغو یا حتی تعلیق تحریم ها بر باد دهد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
ما باید کل سرمایه هسته ای مون رو از دست بدیم و در مقابل آنها چند تا پیشنویس تهیه کنند . واقعا که تعهدات همسانه و خطوط قرمز رهبری رعایت شده!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
بزک نمیر بهار میاد .... به همین خیال باشین . یه کلاه گشادی سرتون گذاشتن که اون سرش ناپیداست ، اون وقت میفهمین وقتی رهبر عزیز فرمودن حتی به وعده ی نقد آنها هم نمیشه اطمینان کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
ما که راست می گویید. پس این آمریکایی ها که میگویند چند ماه زمان می برد چیست؟ ببینیم و تعریف کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
خوب فرض کنیم تو راست میگی و برداشته شدن...اونوقت چه نفعی برای ملت داره چه نفعی برای شما؟
آخرین اخبار