عراقچی: برکناری کمیته تحریم شورای امنیت از روز اجرایی شدن برجام

معاون‌ حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه گفت: حوزه صلاحیت قطعنامه 2231 به موشک‌های ما مربوط نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، معاون‌ حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه با بیان اینکه میان برجام و قطعنامه تفاوت آشکاری وجود دارد، گفت: حوزه صلاحیت قطعنامه 2231 به موشکهای ما مربوط نمی شود زیرا موشکهای ما هیچ کدام برای حمل سلاح هسته ای طراحی نشده اند.

وی ادامه داد: این نکته را باید مد نظر قرار داد که قطعنامه های گذشته یعنی 1929 و پنج قطعنامه قبل از آن هنوز لغو نشده و تا روز اجرایی شدن برجام اعتبار دارند.

معاون‌ حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه تصریح کرد: در روز اجرایی شدن برجام قطعنامه های 1929 و قبل از آن همه لغو شده و تنها قطعنامه 2231 حاکم خواهد بود، در حال حاضر قطعنامه 1929 هنوز حاکم است با این حال مواضع ما هیچ فرقی نکرده است و همانند گذشته علی رغم وجود قطعنامه 1929 و بقیه آنها به فعالیت موشکی خود ادامه دادیم و اکنون نیز ادامه خواهیم داد.

عراقچی افزود: در پنج سال گذشته انها هیچ گاه جرات نکرده و توانش را نداشتند که ما را به شورای امنیت ملل ببرند اما هر بار آمریکایی ها  به کمیته تحریم شورای امنیت سازمان ملل گزارشی در مورد فعالیت ما ارائه می کردند، همچنین هر بار از دید آنها قطعنامه ها نقض شده و فعالیت موشکی ما را اعلام می کردند اما شورای امنیت سازمان ملل هیچ گاه عکس العملی  نشان نداد.

وی با تاکید بر اینکه کمیته تحریم شورای امنیت سازمان ملل از روز اجرایی شدن برجام کنار خواهد رفت گفت: اگر شورای امنیت در این موضوع وارد شود ما قطعا برخورد مناسبی با آنها کرده و جواب شایسته خواهیم داد.

معاون‌ حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه تاکید کرد: فعالیت موشکی ما هیچ ارتباطی به برجام ندارد و شورای امنیت نمی تواند قضیه را به برجام ارتباط دهد و نه ما ارتباط خواهیم داد زیرا حساب ما با شورای امنیت یک حساب جداگانه است، همانطور که در گذشته قطعنامه های غیر عادلانه آنها را قبول نداشته و اجرا نمی کردیم اکنون نیز همین سیاستمان پا برجاست.

انتهای پیام/
برچسب ها: عراقچی ، تحریم ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار