تبریز؛

راه اندازی اینترنت پرسرعت در هزار و 341 روستا تا پایان سال جاری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی گفت: از محل اعتبارات ملی USO در 1341 روستا تا پایان سال 94 اینترنت پرسرعت راه‌اندازی می‌شود.

راه اندازی اینترنت پرسرعت در هزارو341 روستا تا پایان سال جاری  شفائی:33338853به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حسین‌زاده در جمع مدیران استان سه هسته کلیدی سند تدبیر و توسعه فاوای استان را شامل توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات، توسعه خدمات الکترونیک (شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک) و ارتقای امنیت فضای تبادل اطلاعات نامید.

وی از پروژه مرکز داده استان، ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات، توسعه اینترنت پر سرعت روستایی، پروژه FTTX ، آپا دانشگاه تبریز، پیاده‌سازی استاندارد بین‌المللی امنیت اطلاعات ISMS ، حمایت از تولید محتوای الکترونیکی، اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات، هوشمندسازی مدارس و طرح نشانی استاندارد مکانی ملی GNAF به عنوان مهم‌ترین پروژه‌های فاوای استان یاد کرد.

حسین‌زاده از اتصال 900 دستگاه استان به شبکه دولت به منظور ایجاد زیرساخت دولت الکترونیک، ایجاد شبکه‌های سلامت (به عنوان زیرمجموعه شبکه ملی اطلاعات)، آموزش (به عنوان زیرمجموعه شبکه ملی اطلاعات) و مالیاتی (به عنوان زیرمجموعه شبکه ملی اطلاعات) و ایجاد اینترنت پرسرعت ADSL در 392 روستا در سال 1393 خبر داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی با اشاره به توسعه شبکه فیبرنوری استان گفت: اجرای پروژه اتصال همه فرمانداری‌های استان به زیرساخت فیبرنوری، کابل کشی فیبرنوری و نصب 10 دستگاه کابینت فیبر نوری پهن باند (GPON) در منطقه آزاد ارس، نصب کافوی نوری در سطح استان به تعداد 140 دستگاه و اتصال 60 نقطه کسب و کار به شبکه فیبرنوری به صورت اتصال نقطه به نقطه از جمله اقداماتی هستند که در این زمینه انجام گرفته‌اند.

این مسئول با اشاره به انعقاد قرار داد با دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز به مبلغ 7هزار و 500 میلیون ریال در مورد اتصال یک هزار و 500 مدرسه استان به شبکه ملی اطلاعات خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات ملی USO در 1341 روستا تا پایان سال 1394 اینترنت پرسرعت راه‌اندازی می‌شود و در مرحله بعد، مدارس این روستاها می‌توانند به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

وی افزود: طراحی و صدور کارت هوشمند شهروندی با بهره‌گیری از انواع رسانه‌های مبتنی بر چیپ هوشمند با کاربردهای کیف پول الکترونیکی، کارت بلیط اتوبوس، مترو، کارت پارکومتر، کارت حقوق، کارت رفاهی، کارت شناسایی، کارت اماکن ورزشی، کارت سلامت، کارت امضای دیجیتال و بن کارت از دیگر عملکردهای اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می‌رود.

حسین‌زاده به آماده‌سازی یک هزار و 400 دستگاه کارت‌خوان اتوبوس‌های شهری، نصب و راه‌اندازی 40 کیوسک صدور و توزیع کارت هوشمند شهروندی، پیاده‌سازی کارت هوشمند شهروندی در سامانه‌های پارکومتر، پارکینگ‌های عمومی شهرداری و ایستگاه‌های هوشمند دوچرخه، پیاده‌سازی کارت‌خوان‌های کارت هوشمند شهروندی در 100 گیت ورود و خروج و 6 ایستگاه مترو، تجهیز ایستگاه‌های مترو به باجه‌های صدور، توزیع و شارژ کارت و آماده‌سازی دستگاه‌ها برای صدور و شارژ کارت بلیط‌ها به صورت اتوماتیک نیز اشاره کرد.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.