اصفهان؛

دولت از احداث متروي اصفهان حمايت كند

رئیس شوراي شهر اصفهان گفت: مردم و مجموعه شهرداري اصفهان ازدولت انتظار دارند در زمينه تكميل طرح مترو،حمايت بيشتري داشته باشد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رضا امینی، با بیان این مطلب افزود: استاندار اصفهان در روز افتتاحیه فاز نخست خط یک اعلام كرد که مطابق آمار ارائه شده توسط امور مالی شهرداری یک هزار و 900 میلیون تومان در مجموع 14 سال توسط شهرداری و دولت هزینه شده و بنابر این 550 میلیارد تومان هزینه آزادسازی در آمار درج نشده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم از حاکمیت انتظار دارند که بهره برداری کامل از خطوط قطار شهری به عمل بيايد ،اظهار امیدواری کرد که حمایت های دولت از این طرح بیشتر شود .

امینی با اشاره به خط دوم قطار شهری که شرقی غربی است گفت:23کیلومتر کل این خط است که 13 کیلومتر از این خط در شهر اصفهان و 10 کیلومتر دیگر این خط نیز در فا صله بین شهر اصفهان تا خمینی شهر اصفهان قرار دارد که دارد،22 ایستگاه از زینبیه تا خمینی شهر بوده و15 ایستگاه این خط در محدوده شهر اصفهان واقع است.

رییس شورا شهر اصفهان گفت:عملیات اجرایی احداث این خط در ابتدای سال 1395 آغاز می شود ولی آزاد سازی ایستگاه ها توسط شهرداری منطقه 14و سایر مناطق در گیر این پروژه آغاز شده است.

وی تصریح کرد: خط سوم به طول 9 کیلومتر و با هشت ایستگاه آغاز می شود که مسیر آن از میدان آزادی به سمت س راهی شهید عباس پور بوده و خیابان های دانشگاه ،ارتش،بلوار کشاورز و اتوبان ذوب آهن را طی می کند.

امینی افزود:مجموعه این سه خط بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در هیئت مدیره طی 60 ماه انجام می شود.

به گفته وی قرار بود با افزایش سرمايه گذاری دستگاه T.B.Mاز دو سر این خط روند حفر تونل آغاز می شوداما با ترسیم هزینه وانجام تجزیه و تحلیل مصلحت دیده شد که این هزینه اضافه برای چهار پنج ماه ترسیم انجام نشود و طی 60 ماه آینده شاهد بهره برداری از کل سه خط قطار شهری برای اصفهان باشیم.

انتهای پیام/گ
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.