اصفهان؛

150 میلیاردتومان برای هرکیلومترقطارشهری اصفهان

مديرعامل سازمان قطارشهري اصفهان گفت: 150 میلیاردتومان برای هرکیلومترقطارشهری هزینه شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،جواد شعرباف" گفت: تاکنون یک هزار و 300 میلیارد تومان برای راه اندازی قطار شهری هزینه شده است.

وی افزود: 800 تا 900 میلیارد تومان هزینه دیگر تا پایان راه اندازی قطار شهری اعتبارات لازم است.

وی ادامه داد: دولت نیمی از این هزینه را پرداخت کرده و امسال باید مابقی آن را بپردازد.

مديرعامل سازمان قطارشهري اصفهان با بیان اینکه تخصیص بودجه قطار شهری اصفهان در اولویت برنامه های دولت است، تصریح کرد: ابتدای سال 96 با حمایت مالی دولت کل قطار شهری اصفهان به بهره برداری می رسد.

شعرباف با بیان اینکه افتتاح فاز اول مترو پس از 14 سال اتفاق افتاد، خاطر نشان کرد: این فاز بیشتر بخش مرکزی شهر اصفهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی گفت: هزینه قطار شهری برای مسافران در روز جمعه به صورت رایگان بوده است.

مديرعامل سازمان قطارشهري اصفهان با تشریح مراحل احداث قطار شهری گفت: در قطارشهري با عمق 20 متری و به طول 40 کیلومتر تونل احداث شده و این مقدار برای فاز یک قطار شهری 11 کیلومتر در 10 ایستگاه بوده است.

شعرباف، میدان انقلاب و میدان امام حسین(ع) را دو ایستگاه مهم قطار شهری دانست و اذعان داشت: هنگامی کهساخت این دو ایستگاه به اتمام برسد ما می توانیم از کل خط بهره برداری کنیم اما در حال حاضر این دو ایستگاه از اهمیت خاصی برخوردارند.

وی حساسیت مسوولان سازمان میراث فرهنگی را یکی از دلایل طولانی شدن احداث قطار شهری دانست و تاکید کرد: اصفهان با آثار تاریخی شناخته می شود و احداث مترو نیز یک خدمت شهری به شهروندان اصفهانی است اما نه به قیمت تخریب آثار تاریخی و بناهای کهن آن.

مديرعامل سازمان قطارشهري اصفهان تصریح کرد: عبور قطار شهری از مدرسه چهارباغ، محور سی سه پل و کاخ جهان نما احداث قطار شهری را به تاخیر انداخت.

وی ادامه داد: در این خصوص کمیته ای پنج نفره متشکل از شهرداری، استانداری، میراث فرهنگی و مسوولان قطار شهری تشکیل شد تا بتوانیم ساماندهی احداث قطار شهری را افزایش دهیم.

شعرباف با بیان اینکه در ابتدای راه اندازی، قطار شهری روزی سه ساعت حرکت می کند، اذعان داشت: این قطار با سرعت 50 کیلومتر حرکت می کند و برای آب بندی شدن ظرفیت کمی از مسافران را جابجا می کند.

وی با بیان اینکه هر قطار شهری با فاصله نیم ساعت به نیم ساعت حرکت می کند، اضافه کرد: باید سیستم های اصلی کنترل شود تا به شهروندان آسیب نرسد.

مديرعامل سازمان قطارشهري اصفهان با اشاره به اینکه قیمت بلیط قطار شهری در هفته جاری توسط اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به تصویب می رسد، خاطر نشان کرد: در قطار شهری اصفهان 10 ایستگاه وجود دارد که 7 ایستگاه آن آماده بهره برداری است.

مديرعامل سازمان قطارشهري اصفهان بیان کرد: قطار شهری اصفهان پروژه بزرگی است که برخی از مهندسان رشته های عمران، مکانیک، خاک، برق و مخابرات را با آن عجین کرد.

به گفته شعرباف برای احداث قطار شهری بسیاری امکانات فنی، دانشی و تجهیزاتی از اروپا آورده شده است.

شعرباف با بیان اینکه بسیاری از شهروندان برون شهری درخواست قطار شهری دارند، ابراز داشت:اصفهان دارای شبکه گسترده برون شهری است. 250 کیلومتر شبکه برون شهری در اصفهان وجود دارد که از جنوب به بهارستان، فولاد شهر و شهرمجلسی و از شمال به شاهین شهر، جنوب غربی فولاد شهر و نجف آباد منتهی می شود.

مديرعامل سازمان قطارشهري اصفهان اضافه کرد: صفه، آخرین ایستگاه قطار شهری اصفهان است و بیشتر از این ایستگاه نمی توانیم پیشروی داشته باشیم.

وی ادامه داد: شهرداری شاهین شهر مصمم است خط قطار شهری را در این شهر احداث کند.

انتهای پیام/س

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.