اصفهان؛

فضاي مترو،ظرفيت مناسبي براي فرهنگ سازي است

مديرعامل سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري گفت: فضاي مترو، ظرفيت مناسبي براي فرهنگسازي است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علي اكبر بقايي" درخصوص ظرفيت ايجاد شده براي تبليغات فرهنگي و شهروندي با افتتاح فاز نخست خط يك قطار شهري اصفهان اظهار كرد: سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان در سال‌هاي اخير از لحاظ تبليغات محيطي به يك بلوغ تبليغاتي دست يافته و موضوعات متنوع و متعددي را در اين زمينه پوشش مي‌دهد.

وي با بيان اينكه اين سازمان از ايجاد ظرفيت‌هاي جديد تبليغاتي در شهر استقبال مي‌كند، افزود: چنانچه ظرفيتي براي تبليغات محيطي در اختيار ما گذاشته شود، با توجه به سازه‌هاي تعبيه شده حتما برنامه‌ريزي لازم را انجام خواهيم داد البته ما به دنبال بهره‌برداري از ظرفيت ايجاد شده نيستيم بلكه همكاران اتاق فكر سازمان مي‌توانند در خصوص مدل سازه‌ها و ظرفيت رسانه‌اي مناسب براي فضاي مترو نيز همكاري كنند.

مديرعامل سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان با اشاره به اينكه در اتاق فكر اين سازمان، آخرين اتفاقاتي كه در عرصه رسانه رخ داده است، رصد مي‌شود، تصريح كرد: فضاي مترو، فضايي عمومي است كه موضوعات متنوع‌تري را مي‌توان در آن فعال كرد.

بقايي اظهار كرد: در خصوص چگونگي بهره‌برداري از ظرفيت‌هاي ايجاد شده در متروي اصفهان، بايد اتفاقات جهاني را رصد كرد و با مقايسه نسبت به ظرفيت متروي اصفهان، ارزيابي كنيم كه كدام‌يك قابل انجام است و با آنچه ما در اختيار داريم هم‌خواني دارد و سپس بهترين گزينه‌ها را انتخاب كرد.

وي درخصوص ترويج كتاب‌خواني در مترو نيز خاطرنشان كرد: يكي از اهداف هفت‌گانه‌ي مورد تمركز سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان، موضوع ارتقاي فرهنگ مطالعه است و تاكنون طرح‌هاي مختلفي از جمله انتظار مطالعه را به اجرا گذاشته است.

بقايي با اشاره به اينكه براي ترويج فرهنگ كتاب‌خواني، يك انقلاب قالبي نياز است، گفت: براي اين كار در ابتدا بايد بر روي فرهنگ مطالعه و ترويج آن كار كرد تا اين فرهنگ به خوبي نهادينه شود لذا در اختيار قرار دادن كتاب به عنوان ابزار، مرحله بعدي خواهد بود.

مديرعامل سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان خاطرنشان كرد: در بعضي فرودگاه‌ها، مسافر كتابي را در فرودگاه مبدا براي مطالعه برمي‌دارد و در فرودگاه مقصد داخل باكسِ تعبيه شده قرار مي‌دهد لذا مي‌توان اين تجربه‌ را در متروي اصفهان نيز اجرايي كرد .

انتهای پیام/س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.