فرمانده مرزبانی ناجا :

خراسان جنوبی امن ترین مرز کشور

با تلاش و جديت مرزباني در حفظ و حراست از امنيت مرزهاي کشور و تعامل با مرزباني افغانستان ، امروز شاهد يکي از امن ترين مرزهاي کشور در استان خراسان جنوبي هستيم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ فرمانده مرزبانی ناجا در حاشيه مراسم توديع و معارفه فرماندهان استان خراسان جنوبي در جمع خبرنگاران گفت: این استان با 465 کيلومتر مرز مشترک با افغانستان ، يکي از استان هاي مهم کشور است.

سردار رضایی ،با اشاره به شرايط ناامني درافغانستان ، افزود:در سايه همکاري همه دستگاه هاي اجرايي، تلاش و جديت مرزباني در حفظ و حراست از امنيت مرزهاي کشور و تعامل با مرزباني افغانستان ، امروز شاهد يکي از امن ترين مرزهاي کشور در استان خراسان جنوبي هستيم

فرمانده مرزباني ناجا به لزوم تعامل کشورهاي منطقه در خصوص مبارزه با دو آفت تروريسم و مواد مخدر اشاره کرد و گفت: تروريسم و مواد مخدر دو توطئه مهم استکبار است و مرزباني ايران در راستاي مبارزه با اين دو آفت تلاش ويژه اي دارد.

وي افزود: با برنامه ريزي هاي انجام شده در راستاي انسداد مرزها و اشرافيت اطلاعاتي ، استان خراسان جنوبي از بالاترين امنيت در حوزه مبارزه با اين دوتوطئه برخوردار است.

اين مقام ارشد انتظامي خاطر نشان کرد: مرزباني خراسان جنوبي در به کارگيري نيروهاي حرفه اي و کار آمد و آموزش هاي نوين و مستمر به نيروها در راستاي انجام ماموريت ها يکي از استان هاي موفق است.

سردار رضايي افزود: با توجه به تلاش مرزباني در انسداد مرزها ، امکان ورود اتباع بيگانه به کشور به حداقل رسيده و کنترل ورود و خروج اتباع بيگانه از مرزها همچنان يکي از اولويت هاي مرزباني است.

وی در خصوص کشفیات مواد مخدر در مرزها نیز گفت: حدود 15 درصد از کشفيات مواد مخدر توسط مرزباني در نقاط صفر مرزي و 75 درصد از کشفيات در استان هاي مرزي بويژه مباديشرق کشوربدست آمده است.

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به مبارزه با تروريسم در منطقه گفت: در مبارزه با تروريسم از جمله داعش، بايد تمامي کشورهاي منطقه براي جلوگيري از ورود اين آفت به کشورشان با تبادل اطلاعات و اقدام پيشگيرانه متحد و همدل شوند.

وي گفت : ما فزرندان محرم و عاشورا هستيم و با اعتقاد و تبعيت از رهبري ، اتحاد و در پاسداري و حراست از کشور ، داعش جرات نزديک شدن به مرزهاي کشور ما را ندارد.

سردار رضايي افزود : هم مرزبانان و هم ساير نيروهاي مسلح با آمادگي کامل هرگونه فتنه و تهديدي را در نطفه نابود خواهند کرد.

فرمانده مرزباني ناجا خاطر نشان کرد : داعش ، تکفيري ها و اسرائيل سه غده سرطاني هستند و وظيفه ما و ديگر کشورهاي منطقه اين است که براي ايجاد و حفظ امنيت پايدار در منطقه با اين جريانات مبارزه کنيم.

در اين مراسم از زحمات دو ساله احمد شهرکي قدرداني و علي اصغر مسروري به عنوان فرمانده مرزباني خراسان جنوبي منصوب شد.

انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.