پس از اجرای برجام نیاز به اقتصاد مقاومتی بیشتر می‌شود

یک کارشناس حوزه برق با اشاره به اثرات کوتاه مدت اجرای برجام بر اقتصاد گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای محافظت از کشور در مقابل تهدیدهای خارجی و برقراری ارتباط متوازن با دیگر کشورهاست.

پس از اجرای برجام نیاز به اقتصاد مقاومتی بیشتر می‌شودبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شاکری با بیان این که پس از اجرای برجام شرایط برای برقراری ارتباط با دیگر کشورها فراهم و در این شرایط نیاز به اقتصاد مقاومتی بیشتر احساس می‌شود، اظهار کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به این معنا است که در عین برقراری ارتباط موثر با دیگر کشورها در برابر تلنگر خارجی‌ها در تحریم‌ها مقاوم باشیم.
 
وی با تاکید بر این که طبق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد کشور نباید اثرپذیری بالایی از تکانه‌های بیرونی داشته باشد، گفت: بنابراین می‌توان گقت که این سیاست‌ها نیاز استراتژیک کشور را تامین کرده و در کنار آن در مقابل ضربه‌های خارجی اقتصاد را مقاوم‌تر می‌کند.
 
این کارشناس حوزه برق اثرات برجام در اقتصاد را کوتاه مدت ارزیابی و اظهار کرد: به همین دلیل لازم است سیاست‌های جامع‌تری برای حرکت در اقتصاد تدوین شود، چرا که نهایتاً اجرای برجام تنها می‌تواند به لغو تحریم‌ها کمک کند.
 
وی با بیان این که اگر دولت در سیاست‌گذاری‌های خود اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار دهد در پساتحریم اقتصاد به سمت رونق حرکت می‌کند، ادامه داد: ما با همین سیاست‌ها و توجه به نحوه تعامل با کشورهای دیگر پس از باز شدن درهای اقتصادی می‌توانیم رشد بیشتری داشته باشیم.
 
مقام معظم رهبری در نامه خود به رییس جمهور با اشاره به بررسی‌های دقیق و مسئولانه برجام در مجلس شورای اسلامی و شورای‌عالی امنیت ملی و عبور این موافقتنامه از مجاری قانونی تاکید کردند که رفع تحریم‌ها هر چند از باب رفع ظلم و احقاق حقوق ملت ایران کار لازمی است، لیکن گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و رفع معضلات کنونی جز با جدی گرفتن و پیگیری همه‌ جانبه اقتصاد مقاومتی میسر نخواهد شد.
 
امید است که مراقبت شود که این مقصود با جدیت تمام دنبال شود و به خصوص به تقویت تولید ملی توجه ویژه صورت گیرد و نیز مراقبت فرمائید که وضعیت پس از برداشته شدن تحریم‌ها، به واردات بی‌رویه نینجامد و به خصوص از وارد کردن هرگونه مواد مصرفی از آمریکا جداً پرهیز شود.
 
منبع: ایسنا
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.