مشهد؛

رونمایی از نسخه نفیس صحیفه سجادیه در نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد

دبیر هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ناشران در مشهد از رونمایی نسخه نفیس صحیفه سجادیه همزمان با معرفی کتاب سال خراسان رضوی در این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد، نشست مطبوعاتی هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ناشران در مشهد با حضور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد برگزار شد.

در این نشست رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد از افتتاح نمایشگاه کتاب از 5 الی 12 آبان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی خبر داد و گفت: این نمایشگاه همه روزه از ساعت 15 الی 22 برای بازدید عموم دائر است و روزهای جمعه از 10 صبح الی 22 پذیرای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است.

یوسف امینی هدف از برگزاری نمایشگاه را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: افتتاح رسمی نمایشگاه عصر روز ششم آبان ساعت 18 همزمان با دوازدهمین دوره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی و معرفی و تقدیر از برگزیدگان نشر استان در حضور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کتابخانه ملی و جمعی از مسئولین استان برگزار می شود.

وی از رونمایی یک نسخه نفیس و ارزشمند صحیفه سجادیه در این نمایشگاه خبر داد و افزود: در نمایشگاه امسال 500 ناشر داخلی و 15 ناشر خارجی از کشورهای عراق، لبنان، ترکیه و افغانستان در ده بخش عمومی و مذهبی، آموزشی و کمک آموزشی،‌ دانشگاهی، کودک و نوجوان، نشر الکترونیک، ناشرین خارجی، دوستداران کتاب، کبوترانه، سرای اهل قلم و مطبوعات و خبرگزاری ها حضور دارند.

دبیر هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد با بیان اینکه غرفه دوستداران کتاب از مجموع دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی که در حوزه کتاب فعالیت می کنند تشکیل شده است،‌گفت: با همکاری روابط عمومی آستان قدس بخشی از فضای نمایشگاه به غرفه کبوترانه حرم مطهر رضوی تعلق گرفته است تا پذیرای کودکان و نوجوانان باشد.

امینی به برنامه های جنبی نمایشگاه اشاره کرد و افزود: برپایی نمایشگاه عکس محرم، شب شعر قیام امام حسین(ع)، نمایشگاه چهل سلام به اباعبدالله، افتتاح کتابخانه سیار نهاد کتابخانه ها، نشست کتابخوان، نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره بین المللی کاریکاتور کتاب، کارگاه تخصصی بررسی کتب کودک و نوجوان، شبهای فرهنگی شهرستانهای بردسکن، گناباد و تربت جام، مسابقه کتابخوانی، مشاوره و پاسخگویی شبهات دینی، فعالیتهای فرهنگی بسیج هنرمندان و بسیج رسانه و رادیو نمایشگاه کتاب از برنامه های سرای اهل قلم و جنبی نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه دو سالن B1 , B2 در اختیار سرای اهل قلم و خبرگزاری و مطبوعات است، افزود: سالن فردوسی نمایشگاه به کتب عمومی و مذهبی، سالن عطار به کتب آموزشی و دانشگاهی، سالن ابوسعید به کودک و نوجوان، سالن مولوی به دوستداران کتاب، سالن انوری به ناشران خارجی و سالن بهار به نشر الکترونیک اختصاص یافته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد از حضور گروه های نظارت بر عرضه کتاب در نمایشگاه خبر داد و تاکید کرد: با ناشران متخلف که خلاف مقررات عمل کنند و کتبی غیر از کتب مورد تایید خانه کتاب در نمایشگاه عرضه کنند،‌ برخورد می شود.

امینی تامین اعتبار 700 میلیون تومانی بن کتاب و موافقت وزارت ارشاد برای افزایش نرخ بن ها را اعلام کرد و گفت: در نمایشگاه امسال بن های کتاب با نرخ 50، 80 و 100 هزار تومان توزیع می شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.