مشهد؛

تشکیل 80 شورای امر به معروف و نهی از منکر در کاشمر

فرماندار کاشمر از تشکیل شورای امربه معروف و نهی ازمنکر در 80 اداره شهرستان کاشمر خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرماندار کاشمر در گردهمایی دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر کاشمر از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در 80 اداره شهرستان کاشمر خبر داد و گفت: اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات در قدم نخست برای اجرایی کردن این فریضه واجب باید در ابتدا از خودشان شروع کنند و در ادامه با اخلاق خوش و روی باز نسبت به ترویج و توسعه آن در سطح اداره اقدام کنند.

مهدی فروزان بابیان اینکه تبلور ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حقیقت اجرایی و نهادینه کردن فرهنگ تذکر لسانی در سطح ادارات و جامعه است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از دستورات اسلام و واجبات الهی است که ما به عنوان یک مسلمان وظیفه داریم در راستای احیای این فریضه واجب تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه تذکر لسانی در بحث معروفات و منکرات یکی از راه‌های تأثیرگذار برای تبیین جایگاه و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی است، اذعان داشت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان هفتمین و هشتمین فرع از فروع دین اسلام، یک سازوکار موثر در زمینه اصلاح فرد و جامعه است.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه بر اساس اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی و متقابل بین مردم و دولت است، گفت: این فریضه از جمله فرایضی است که اگر حقش به خوبی و درستی به پای داشته شود، تمام واجبات آسان و دشوارش استوار و پابرجا می‌شود و دلیل این که امر به معروف پیش از نهی از منکر آمده این است که اگر درهای معروف باز شود در مقابل درهای منکر بسته می‌شود.

فروزان با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر دارای مراحل قلبی، زبانی و عملی است، افزود: فرد باید با آشکار ساختن عملش انزجار درونی اش را از منکر نشان داده و اگر به مقصودش نرسید از راه زبانی یا عملی استفاده نماید.

قائم مقام ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کاشمر به شیوه‌های موثر در امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه اسلام و فرمایشات معصومین(ع) اشاره کرده و گفت: احیای این فریضه باید با ذکر مقدمات برای آمادگی فکری و روحی فرد مقابل برای پذیرش و نفوذ کلام، بدور از تحقیر و توهین، حفظ شخصیت و توجه به کرامت انسان، آئینه‌وار، صادقانه و بی‌غرض باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.