مشهد؛

رشد 240 درصدی اهدای خون نذری در خراسان رضوی

رشد 6 درصدی اهداکنندگان خون در تاسوعا و عاشورای امسال در خراسان رضوی، منجر به رشد 240 درصدی اهدای خون در این دو روز در استان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ار مشهد؛ بنا به اعلام سازمان انتقال خون استان، متوسط اهدای روزانه خون در روزهای تاسوعا و عاشورا نسبت به سال گذشته، در مشهد 267 درصد و در استان 240 درصد رشد داشته است.

همچنین تعداد داوطلبان اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی امسال در مشهد نسبت به مدت مشابه سال قبل ده درصد و تعداد اهداکنندگان شش درصد افزایش داشته است.

در تاسوعا و عاشورای امسال با توجه به طرح نذر خون، در مجموع 1859 نفر به پایگاه فعال اهدای خون مشهد مقدس مراجعه و از این میان تعداد 1351 نفر موفق به اهدای خون گردیدند.

این درحالی است که 95 درصد از اهداکنندگان خون را آقایان و 5 درصد از آنان را بانوان تشکیل داده اند و از میان اهداکنندگان در این دو روز، 52 درصد را اهداکنندگان مستمر، 28 درصد اهداکنندگان با سابقه و 20 درصد اهداکنندگان بار اول را تشکیل دادند.

کارشناسان سازمان انتقال خون بر این باورند که با توجه به مدت زمان محدود نگهداری فراورده های خونی، نیاز همیشگی به فراورده های خونی و ضرورت اهدای مستمر خون، زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) اهدای خون را منوط به مناسبتهای مختلف مذهبی، ملی و شرایط خاص نکنند و با مراجعه منظم به پایگاهها در همه ایام سال، مجموعه عام المنفعه انتقال خون را در مدیریت بهینه منابع محدود موجود و تامین مطلوب ذخایر خونی بیش از پیش یاری رسانند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.