وعده‌های اینترنتی وزارت ارتباطات، از قول تا عمل

علی رغم افزایش پهنای باند اینترنت و وعده های زمان بر در اجرای آنها کابران اینترنت رضایت کافی از اینترنت ندارند و این سوال مطرح می شود که با پهنای باند موجود نمی توان اینترنت مطلوب برای کابران فراهم کرد؟

وعده‌های اینترنتی وزارت ارتباطات، از قول تا عملبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،روند رو به رشد جمعیت و افزایش آمار زاد و ولد در جهان نشان می دهد که هر روزه تعداد افراد درجامعه در حال افزایش است و ایجاد امکانات برای این افراد لازمه حیات انها است و از آنجایی که این روزها انجام هر کاری با تکنولوژی های ارتباطی و اینترنت میسر است لازم است به میزان رشد جمعیت ،امکانات زیر ساختی برای سرعت دسترسی به اینترنت فراهم شود.

**کاربران در انتظار رسیدن به وعده های اینترنت

اما آنچه که این روزها شاهد هستیم نارضایتی کاربران اینترنت است به گفته کاربران باز کردن صفحه ای ساده به کندی انجام می شود و در زمانی که در حال انجام کاری مهم هستیم ،اینترنت قطع می شود.البته این مشکل گلایه چند وقت اخیر کاربران اینترنت نیست وبارها در طی دولت های مختلف این موضوع مطرح می شد اما هر بار هم با وعده های مسوولان درخصوص افزایش پهنای باند و یا دادن زمانی برای افزایش سرعت،کاربران به انتظار رسیدن به اینترنت با سرعتی مشخص و مناسب می نشستند.

با روی کار آمدن دولت یازدهم بار دیگر موضوع سرعت پایین اینترنت مطرح شد به این ترتیب بار دیگر امیدهای جدیدی را دل زنده شد چرا که در اوایل مهر ماه سال93 مسئولان شرکت زیرساخت که متولیان اصلی پهنای باند هستند  این مژده را به کاربران دادند که تا یک‌سال و نیم آینده ظرفیت پهنای باند کشور تا 10 برابر افزایش پیدا می کند و توسعه پهنای باند اینترنت بین‌الملل به 4 ترابیت در ثانیه خواهد رسید.

 **زمان تحقق وعده ها؟

وزیرارتباطات هم از افزایش 8برابری سرعت اینترنت تا پایان دولت یازدهم خبر داد و در مرداد ماه سال جاری اینگونه اظهار کرد که پهنای باند اینترنت در سال جاری به 4000 هزار گیگابیت برثانیه می رسد و این در حالی است که تاکنون مشترکان رضایتی از سرعت کنونی اینترنت ندارند.

در چند روز اخیر وزیر ارتباطات بار دیگر موضوع سرعت وپهنای باند اینترنت را مطرح کرد وگفت: پهنای باند داخل کشور تا چند ماه آینده از 600 گیگابیت به 4000 گیگابیت بر ثانیه می رسد.

**افرایش پهنای باند اینترنت لازم است ؟

حال در کنار این وعده های زمان افزایش پهنای باند و به دنبال ان افزایش سرعت دسترسی به اینترنت این سوال مطرح می شود که همین پهنای باند کنونی نمی تواند پاسخگو سرعت اینترنت باشد؟ و اگر بر چگونگی در اختیار قرار گرفتن اینترنت برای کاربران نظارت بیشتری شود، آیا نیاز به ارتقا پهنای باند داریم؟   

گفتنی است بهتر نیست مسوولان به جای شعارها  یا وعده های زمانی نسبت به افزایش سرعت اینترنت ،یک سرعت مناسب را برای کاربران عملی کنند؟ودر نهایت  مسئولان به سوالات کاربران پاسخگو باشند؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۶
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۴ آبان ۱۳۹۴
آره واقعا وعده و قول می دن که وضعیت اینترنت درست میشه اما نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۴ آبان ۱۳۹۴
نت ایران هیچوقت درست نمیشه من که چشمم اب نمیخوره چندیال وعده دادن ولی اقدام جدی صورت نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۴ آبان ۱۳۹۴
سلام،درزمانی زندگی میکنیم که بااشاره ای کوچک برروی صفحه ای یاکلیدی کارهایی درهمان لحظه انجام میشود،،،حال'چگونه است که وعده های چندین ساله(سرخرمنی)رابایدپذیرفت؟
آخرین اخبار