«کهعص» سوره مریم تفسیر واقعه کربلاست

حجت الاسلام حائری زاده گفت: حضرت زینب(س) مفسره قرآن بود و در روزی که داشت برای مردم درس تفسیر سوره مریم را می‌گفت، امیر المومنين(ع) آمدند و فرمودند بگذار من معنی «کهعص» را بگویم.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان حاضر در محل،  همایش بزرگ رهروان زینبی ویژه بانوان صبح امروز چهارم آبان در صحن آستان مقدس امامزاده صالح (ع) تهران برگزار شد. 
در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین کیایی، رئیس سازمان اوقاف و خیریه شمیرانات در خصوص هدف از برگزاری و تشکیل تجمع بزرگ رهروان زینبی بیان کرد: این همایش ر راستای طرح بصیرت عاشورایی است که سازمان اوقاف و خیریه برای هر روز از ماه محرم الحرام برنامه هایی را پیش بینی کرده است.  
وی ادامه داد : تجمع بزرگ رهروان زینبی ویژه بانوان در دومین سال برگزاری با شعار لبیک یا زینب(س) برگزار می شود.  
حجت الاسلام والمسلمین کیایی یاد آور شد : هدف از برگزاری مراسم تجمع رهروان زینبی ، بصیرت افزایی شیعیان و مومنان است ، همانطور که شهید مطهری در کتاب خود گفته سقف دین است و ستون های آن اباعبدالله الحسین(ع) و کلام خانم زینب کبری(س) است . 
مدیر سازمان اوقاف و خیریه شمیران افزود : هر آنچه که از روز یازدهم به بعد از واقعه کربلا شنیدیم از حماسه‌سازی بی بی زینب(س) است که بعد از عاشورا نهضت زینبی را بر پا کرد و راه حسین (ع) را ادامه داد . 
حجت الاسلام والمسلمین کیایی در ادامه عنوان کرد : وجود زینب کبری (س) به ما آموخت که با یاد سیدالشهدا بودن تنها عزاداری و گریستن نیست و اینکه ما مجلس عزا می گیریم و اشکی میریزیم از باب مصیبت نیست، اشک ما از روی وفاداری به امام حسین (ع) است.  
وی در پایان خاطر نشان کرد: امام سجاد (ع) در بحار الانوار مرحوم مجلسی می فرمایند «اگر وجود عالم و دانایی مانند زینب (س) نبود شهادت سیدالشهدا(ع) و دین پیامبر از بین رفته بود».

خطبه حضرت زینب(س) قیام عاشورا را به جهانیان معرفی کرد

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده، سخنران همایش بزرگ رهروان زینبی گفت: زینب سلام الله علیها شخصیتی بود که خواهر شش شهید ، مادر دو فرزند شهید و فرزند دو شهید بزرگ عالم و خاندان شهدای آل رسول الله(ص) است .
وی ادامه داد : چه بسا در این مصیبت حضرت (س) خم نشد و بهترین و زیباترین عبادت و نمازش را در شب یازدهم خواند و تمام مصیبت هایی که شما می‌شنوید و  طی چند ساعت بر این خاندان وارد شده است، اگر زینب کبری (س) نبود قیام و رسالت امام حسین علیه السلام ابتر می ماند و آن حضرت با خطبه ای که خواندند قیام امام حسین (ع) را به جهان معرفی کرد و در سخت ترین شرایط گله نکرد .
وی ادامه داد : زینب(س) به امر حضرت امیر(ع) مفسره قرآن بود و در روزی که داشت برای مردم درس تفسیر سوره ی مریم را می‌داد، امیر المومنين آمدند و فرمودند بگذار من بگویم ک یعنی کربلا، ه یعنی هلاکت یزید ، ع عطش حسین و ص یعنی صبر تو زینب (س) است . 
حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده عنوان کرد : زینب(س) حماسه آفرین بود و در مجلس یزید فرموند به خدا نمی توانی یاد ما را از ذهن ها پاک کنی و ما این امر را امروز میبینیم که نهضت زینب همچنین ادامه دارد و لبیک گویان پاسخگوی امام حسین (ع) هستیم . 



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.