مشهد؛

قیمت زعفران در تربت حیدریه 50درصد کاهش یافت

معاون اداری و مالی فرمانداری تربت حیدریه در حالی از کاهش 50 درصدی قیمت زعفران خشک در این شهرستان خبر داد که این کاهش قیمت به زیان کشاورزان و به نفع دلالان است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مهدی عباسپور افزود: قیمت بهترین نوع زعفران هر کیلوگرم 70 میلیون ریال بودکه این رقم در روزهای اخیر به هر کیلوگرم 35 میلیون ریال کاهش یافت .

وی گفت: به منظور حمایت از زعفرانکاران پیگیر خرید توافقی زعفران با دستگاههای متولی نظیر جهاد کشاورزی و تعاون روستایی هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه نیز گفت: در این خصوص نشستهایی در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی برگزار شده است.

محمد کریمی افزود: با وجودی که به زودی موضوع خرید توافقی محقق خواهد شد اما اعلام رسمی میزان آن از سوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قابل پیگیری است.

وی در خصوص پیش بینی میزان برداشت امسال زعفران در تربت حیدریه نیز گفت: پارسال از مجموع هشت هزار هکتار زمین زیر کشت زعفران 40 تن محصول برداشت شد و پیش بینی برای امسال نیز همین رقم است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه افزود: از مجموع 70 هزار هکتار زمین زیر کشت زعفران در خراسان رضوی هشت هزار هکتار یعنی معادل حدود 12 درصد به این شهرستان اختصاص دارد.

بخش کشاورزی تربت حیدریه با تولید 37 نوع محصول زراعی و 31 نوع محصول باغی به ترتیب رتبه های پنجم و سوم را از این نظر در خراسان رضوی دارد.

مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۶
کشاوزان همیشه بجای استفاده ضرر می کنن از شما مسولین خواهشمندم به ما کمک کنید ظلم به ما نشود