مشهد؛

راه اندازی خانه احزاب در خراسان رضوی تا قبل از انتخابات/ نسخه سه ماده ای برای پدیده

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در نشست خبری از راه اندازی خانه احزاب در استان تا قبل انتخابات و ارائه راهکار سه ماده ای برای حل مشکل پدیده خبر داد.

راه اندازی خانه احزاب در خراسان رضوی تا قبل از انتخابات/ نسخه سه ماده ای برای پدیده
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در نشست خبری با اصحاب رسانه اشاره به تشکیل و فعالیت خانه احزاب در تهران، اظهار داشت: تلاش می کنیم به عنوان دومین استان پس از تهران، خانه احزاب را تا قبل از انتخابات پایان سال، در خراسان رضوی راه اندازی کنیم.

سید محسن صادقی از برگزاری انتخابات به عنوان نماد اقتدار ملی یاد کرد و افزود: توجه به سیاست داخلی و مهمترین بحث آن انتخابات، از رویکردهای اصلی در سال جاری است.

وی بر لزوم رقابتی شدن انتخابات و تلاش برای حضور تمام سلایق سیاسی با هدف پررنگ‌شدن رقابت و حضور چشمگیر رای دهندگان تاکید کرد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی مشارکت حداکثری در انتخابات، تمکین از قانون و قانون‌گرایی را از دیگر برنامه‌های دولت در انتخابات دانست و گفت: باید به این موضوع بسیار توجه شود تا تمام کسانی که به نوعی دست‌اندرکار انتخابات هستند قانون را مبنای کار خود قرار دهند و قانون‌گریز نباشند.

صادقی با اشاره به آغاز زود هنگام تبلیغات غیر رسمی برخی از کاندیداها، تصریح کرد: تا کنون حضور 500 نفر به عنوان کاندید برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی قطعی شده که بیشترین این افراد مربوط به حوزه انتخابیه مشهد و کمترین آن ها به حوزه انتخابیه قوچان مربوط می شود.

وی افزود: 12 حوزه انتخابیه اصلی و 61 حوزه فرعی در سطح استان عهده‌دار برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار درباره انتخابات محلس خبرگان نیز گفت: برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، 6 نماینده از استان داریم و یک حوزه انتخابیه اصلی و 27 حوزه در شهرستان‌ها و در 42 بخش، پیش بینی شده است.

صادقی با بیان اینکه خراسان رضوی 6 میلیون و 130 هزار نفر جمعیت دارد، افزود: از این تعداد 4 میلیون و 260 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از بین آنها نیز 268 هزار و 205 نفر رای اولی محسوب می‌شوند.

وی افزود: 130 هزار و 884 رای اولی دختر و 137 هزار و 321 نفر رای اولی پسر در استان خراسان رضوی وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه بر اساس برنامه زمان‌بندی انتخابات مدیران دولتی که قصد شرکت در انتخابات را داشتند باید 6 ماه قبل از ثبت‌نام نامزدها استعفاء می‌دادند، گفت: در حوزه خراسان رضوی 10 مدیر استانی استعفا دادند که در میان آنها یک فرماندار، یک شهردار، دو عضو شورای شهر و الباقی مدیران دستگاه‌های اجرایی می باشند.

نسخه سه ماده ای برای پدیده/ آرمان مشکل نقدینگی دارد

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری خراسان رضوی در خصوص شرکت پدیده گفت: شرکت مذکور در حال طی کردن فرآیند قانونی یا قانونمند کردن فعالیت های خود می باشد تا تخلفات خود در بخش تغییر کاربری ها، ساخت و سازهای غیرمجاز، تملک نکردن اراضی یا رعایت نکردن ضوابط جبران کند.

صادقی افزود: پدیده باید برای طی کردن فرآیند قانونی نخست گزارش حسابرسی سال گذشته 18 شرکت وابسته خود را به سازمان حسابرسی دولتی ارائه کند و این سازمان ملزم شده است ظرف یک مدت مشخص پس از ارزیابی این حسابرسی، نسبت به ورود پدیده به بورس اقدام کند.

وی گفت: دومین اقدامی که شرکت پدیده باید انجام دهد واگذاری بخشی از اماکن تجاری و مسکونی و اداری خود به سهامداران و طلبکاران است و سومین اقدام این موسسه نیز در این فرآیند، قانونمند شدن جلب مشارکت سرمایه گذار در تکمیل پروژه های خود است.

معاون استاندار خراسان رضوی در مورد موسسه اعتباری منحله میزان نیز گفت: پس از انحلال میزان مدیریت منابع و مصارف آن به یک هیات تصفیه که مدیران بانکی خوش نام کشور آن را تشکیل داده بودند، واگذار شد.

صادقی افزود: به دنبال تشکیل هیات تصفیه یکهزار میلیارد ریال از سپرده میزان به بانک مرکزی انتقال یافت و در این راستا حساب 400 هزار سپرده گذار طلبکار از این موسسه تسویه شد.

وی گفت: ستاد پیگیری مسائل مربوط به موسسه منحله میزان سه شرط کلی برای هر موسسه یا بانکی که بخواهد عهده دار منابع و بدهی های میزان شود، قائل شد؛ نخست اینکه سپرده سپرده گذاران کامل و با سرعت و فوریت پرداخت شود؛ دوم اینکه مسوولیت کارکنان میزان پذیرفته گردد؛ سوم اینکه براساس نتایج حسابرسی منابع میزان با سه هزار سهامدار این موسسه همفکری شود تا مجددا مسئولیت آن را برعهده گیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در مورد موسسه آرمان و تجمع سپرده گذاران در مقابل شعب آن در مشهد نیز گفت: سپرده گذاران به این موسسه مهلت دهند تا کمبود نقدینگی خود را جبران کند.

صادقی افزود: موسسه مالی، اعتباری آرمان و هشت تعاونی دیگر قرار بود ادغام و تبدیل به یک بانک شوند اما هنگام طی کردن فرآیند بانک شدن، سپرده گذاران مصرانه خواستار بازپس گیری سپرده های خود شده اند که این وضع شرایط را برای این موسسه مشکل کرده است.

وی گفت: در شرایط فعلی موسسه مالی، اعتباری آرمان مشکل نقدینگی دارد و اگر مورد هجوم درخواست بازپس گیری سپرده ها شود قادر به مدیریت منابع خود نخواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار به جلساتی که با مدیران موسسه آرمان و هشت تعاونی مزبور برگزار شد، اشاره کرد و افزود: مقرر گردید مشکل کمبود نقدینگی این موسسه برطرف گردد لذا سپرده گذاران اندکی مهلت دهند تا فرآیند بانک شدن این موسسه ها طی شود.

سیر نزولی جرائم اجتماعی در مشهد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه ارتقای امنیت عمومی و صیانت از مال، جان و ناموس شهروندان از ماموریت های این معاونت است، گفت: همسایگی با افغانستان و نبود ثبات سیاسی در آن کشور، استقرار نیروهای فراملیتی در کشورهای همسایه، حضور رژیم صهیونیستی در قالب سفارتخانه های مختلف در برخی کشورهای اطراف، حضور عوامل تروریستی در کشورهای همسایه، کثرت حضور اتباع بیگانه در استان در کنار برخورداری از حضور سالانه 27 میلیون زائر داخلی و سه میلیون زائر خارجی حفظ امنیت در این استان را دشوار می کند.

صادقی افزود: مقایسه شاخص های امنیتی در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می دهد که خراسان رضوی به لحاظ فراوانی وقوع در سرقت های مهم (سرقت از مغازه، منزل، اماکن خصوصی، دولتی و عمومی) 15 درصد کاهش و در سرقت های خرد (قطعات خودرو، لوازم و ...) دو درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال خراسان رضوی در سرقت های مسلحانه رتبه پانزدهم کشور را داریم گفت: در سرقت به عنف رتبه دوم کشور و در فراوانی انواع شرارت ها با 67 درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رتبه 30 کشور را به لحاظ شاخص جمعیتی بدست آورده است.

معاون استاندار خراسان رضوی به 10 مورد سرقت مسلحانه در شش ماهه نخست امسال در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: از این تعداد هفت مورد منجر به شناسایی و دستگیری سارق شده است.

صادقی با بیان اینکه خراسان رضوی در شش ماهه نخست امسال در بخش سرقت های مسلحانه رتبه 16 کشور را بدست آورده است، افزود: تحقیقات نشان می دهد که از بین 10 سرقت مزبور سه سرقت توسط یک نفر و دو سرقت توسط یک باند انجام شد.

وی درباره سرقت مسلحانه ای که ظهر چهارشنبه هفته جاری در منطقه طلاب مشهد رخ داد، گفت: در این سرقت سارق با چاقو صاحب طلافروشی را به قتل رساند که خوشبختانه فرد مزبور توسط پلیس شناسایی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی، و اجتماعی استاندار با اشاره به اینکه مشکلات روحی و روانی که سرقت های مسلحانه برای زائران به همراه دارد، گفت: مجموعه تدابیری در مورد ارتقای حفظ امنیت طلافروشی ها و بانکها در مشهد اتخاذ شده که در قالب عملیات فنی و امنیتی مانند استقرار نیروی مسلح در بانکها، نصب آژیر پلیس، حضور پلیس هنگام نواختن آژیر به اجرا گذاشته می شود.

صادقی گفت: خراسان رضوی در بحث جرایم جنسی در شش ماهه نخست امسال با 31 درصد کاهش در فراوانی وقوع در مقایسه با مدت مشابه سال قبل جزو استان هایی است که در شرایط خوبی در این شاخص امنیتی قرار دارد.

وی افزود: در مدت مزبور خراسان رضوی در زمینه وقوع قتل نیز رتبه شانزدهم کشور را بدست آورده و در زمره استانهایی به شمار می رود که شرایط خوبی را از این حیث داراست.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در شش ماهه نخست امسال این استان در بخش تجاوز به عنف با 50 درصد کاهش در فراوانی وقوع در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رتبه نوزدهم کشور را دارد.

صادقی افزود: کشفیات مواد مخدر در خراسان رضوی طی شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 12 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: طی دو سال اخیر در بخش صیانت از مرزهای خراسان رضوی با کمترین مشکل مواجه شده ایم و طی 11 ماه سال گذشته نیروهای مرزبانی استان موفق شدند سه هزار و 504 نفر متجاوز مرزی را دستگیر کنند.

ارتقاء رتبه فرمانداری مشهد به ارتقاء امنیت مشهد می انجامد

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری خراسان رضوی از ارتقای فرمانداری مشهد به یکی از فرمانداری های درجه یک کشور خبر داد.

صادقی با بیان اینکه بیشترین فراوانی جرایم در خراسان رضوی متعلق به شهرستان مشهد است، افزود: ساختار فرمانداری مشهد متناسب با جمعیت و گستردگی شهر نیست لذا پیشنهاد ارتقای فرمانداری این منطقه از سوی معاونت سیاسی استانداری به وزارت کشور داده شد.

وی گفت: وزارت کشور هم طرحی بر مبنای درجه بندی فرمانداریهای شهرستان ها در دستور کار دارد که در این طرح فرمانداری های شهرهای تهران و مشهد به عنوان فرمانداری های درجه یک در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری افزود: متناسب با ارتقای درجه فرمانداری مشهد، سطوح مدیریتی و تخصصی این نهاد نیز ارتقا پیدا خواهد کرد.

صادقی گفت: ساختار فرمانداری و نیروی انتظامی شهر مشهد باید متناسب با شاخص جمعیتی ارتقا پیدا کند و در کنار آن زیرساخت های امنیتی پایدار نیز در شهر بوجود می آید.

وی انسداد کامل مرزهای استان با کشور افغانستان، ایجاد جاده های مرزی مناسب، آبرسانی و برق رسانی به پاسگاه های مرزی، نگهداری جاده های مرزی را از زیرساخت های امنیتی پایداری برشمرد که توسط معاونت سیاسی، اجتماعی امنیتی استانداری خراسان رضوی تامین خواهد شد.

تصویب طرح توانمند سازی حاشیه مشهد/ اعمال محدودیت زراعی درحریم کشف رود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: طرح جامع شناسایی حاشیه شهر مشهد توسط شبکه بهداشت و درمان اجرا شد و برای نخستین بار به آمار متقن از جمعیت، وضعیت معیشتی و مسکونی ساکنین این منطقه دست یافتیم.

صادقی افزود: همچنین طرح توانمندسازی حاشیه شهر مشهد به تصویب رسید که براساس آن اختصاص ردیف اعتباری در بودجه های سنواتی و بهره گیری از تسهیلات صندوق کارآفرینان امید به میزان دو هزار و 800 میلیارد ریال مطرح شد.

وی گفت: برای توانمندسازی حاشیه شهر مشهد مقرر گردید دو هزار و 500 واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته شود و شرکت عمران و بهسازی شهری کشور اعتباری را به این بخش اختصاص دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایجاد پارک و فضای سبز در شهرک شهید رجایی و اختصاص 500 میلیارد ریال برای برای احداث 13 خانه بهداشت در حاشیه شهر مشهد را از دیگر برنامه های امسال برشمرد و گفت: در مرحله دوم طرح توانمندسازی 116 واحد ارائه خدمت شناسایی شده شامل 41 مرکز جامع سلامت و 75 پایگاه سلامت ساخته می شود.

صادقی گفت: امسال شرکت آب و فاضلاب 270 میلیارد ریال برای ورودی آب و 400 میلیارد ریال برای ایجاد شبکه فاضلاب در منطقه حاشیه شهر هزینه می کند.

وی راه اندازی چهار کلانتری به صورت استیجاری و آغاز ساخت یک کلانتری، نوسازی 30 باب واحد آموزشی در سه پهنه، ساخت یک مجتمع 48 کلاسه به نام "رضوان" با 11 هزار و 750 مترمربع زیربنا و پیشرفت فیزیکی 50 درصد، ساخت یک اردوگاه آموزشی به نام مقام معظم رهبری و یک باب استخر در ناحیه 5 مشهد را از دیگر اقدامات امسال در حاشیه شهر مشهد برشمرد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: بسیج سازندگی 700 میلیارد ریال برای ساخت خانه عالم، خانه بهداشت، مرمت 100 مسجد و شهرداری مشهد نیز 400 میلیارد ریال برای ساخت بوستان و انجام برخی زیرساخت ها در حاشیه شهر مشهد اختصاص داده است.

صادقی افزود: رودخانه کشف رود در حاشیه شهر مشهد 280 کیلومتر طول دارد که حاشیه این رودخانه توسط افراد سودجو تصرف شده و به کشاورزی اختصاص یافته است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: واحدهای صنعتی اطراف کشف رود نیز پساب های خود را به سمت این رودخانه سوق می دهند و هم اکنون فاضلاب های صنعتی، خدماتی و خانگی بطور غیرقانونی به کشف رود ریخته می شود و زمینهای کشاورزی اطراف آن نیز با همین آب آلوده آبیاری می گردد.

صادقی گفت: با تلاش های انجام گرفته 16 کیلومتر از حریم رودخانه کشف رود آزادسازی و مقرر شده است شهرداری در آن منطقه اقدام به نهال کاری کند.

وی افزود: طرح جامع کشف رود در مرحله نهایی شدن قرار دارد تا این رودخانه به یک منطقه طبیعی و زیستگاهی مطلوب تبدیل شود.

معاون استاندار خراسان رضوی وی از اعمال محدودیت برای کاشت صیفی جات در اطراف رودخانه کشف رود خبر داد و گفت: قرار است تصفیه خانه محلی با مشارکت بخش خصوصی برای تصفیه پساب ها در آن منطقه ساخته شود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.