واشینگتن: دعوت از ایران به معنی نادیده گرفتن نقش این کشور در حمایت از اسد نیست

سخنگوی کاخ سفید با مطرح کردن ادعاهای بی اساس علیه ایران، اعلام کرد دعوت از تهران برای شرکت در گفتگوهای سوریه، به معنی نادیده گرفتن روابط این کشور با رئیس جمهور سوریه نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز ، کاخ سفید روز چهارشنبه درمورد دعوت از ایران برای شرکت در مذاکرات به منظور حل بحران سوریه اعلام کرد: هدف از این نشست یافتن راه حلی موثر برای این بحران است.

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد مذاکرات صلح آینده درباره سوریه تنها در صورتی موثر خواهد بود که همه طرف های مربوطه در این گفتگوها شرکت کنند.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد: "دعوت از ایران برای مشارکت در این مذاکرات باعث تبرئه شدن این کشور از هرگونه دخالت در بحران سوریه نمی شود."

اریک شولتز در پاسخ به پرسشی درباره دعوت از ایران برای شرکت در مذاکرات صلح آینده سوریه، که قرار است روز جمعه در وین پایتخت اتریش برگزار شود، به خبرنگاران گفت آمریکا آماده همکاری با هر کشوری از جمله روسیه و ایران به منظور پایان دادن به درگیری در سوریه است.

وی همچنین در واکنش به پرسش ها درباره هرگونه نقش معارضان سوری در این مذاکرات که هدف از آن پایان دادن به چهار سال جنگ داخلی در سوریه است افزود: چنین مذاکراتی تنها در صورتی موثر و مفید خواهد بود که همه طرف های مربوطه در آن حضور داشته باشند.

رویترز در ادامه اعا کرد: مخالفان سوری مخالف هرگونه نقش ایران در مذاکرات هستند که مهم ترین حامی بشار اسد در منطقه به شمار می رود. ایران اعلام کرد در این گفتگوها که مصر ، عراق و اتحادیه اروپا نیز در آن حضور دارند ، شرکت خواهد کرد. 

شولتز در ادامه با مطرح کردن ادعاهای بی اساس گفت: دعوت از ایران برای مشارکت در این گفتگوها نباید باعث نادیده گرفته شدن روابط این کشور با سوریه ازجمله تقویت رژیم اسد و ادامه حمایت آن از سازمان های تروریستی ازجمله حزب الله شود.

در حال تکمیل...

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۷
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۴
دعوت از ایران به معنی این است که تمام توطئه های صهیونیستی آمریکا در سوریه و در منطقه عقیم مانده است .
آمریکا ، چاره ای ندارد تا با تنها کشوری که در منطقه در مقابل یکه تازی استکباری این کشور ایستاده است ، زانو بزند .
آخرین اخبار