همکاری دانشگاه علوم بهزیستی با مراکز علمی اقلیم کردستان عراق

زمینه همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با مراکز علمی و آموزشی اقلیم کردستان عراق فراهم شد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر حمیدرضا خرم خورشید رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با دکتر ناظم عمر دباغ نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران دیدار کرد. 

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در  این ملاقات، از توانمندی علمی این دانشگاه به عنوان دانشگاهی تخصصی ، منحصربفرد و  فعال در سه حوزه سلامت و رفاه اجتماعی ، توانبخشی و سلامت روان و تربیت نیروی انسانی متخصص سخن گفت. 

وی همچنین با اشاره به تعداد یک هزار و ۷۰۰ دانشجوی مشغول به تحصیل در این دانشگاه که ۶۰ درصد آنها را دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری تخصصی تشکیل می دهند، زمینه همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با مراکز علمی و آموزشی اقلیم کردستان عراق را گسترده دانست.

در این دیدار دکتر محمدعلی محسنی بندپی معاون امور بین الملل دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی،با اشاره به شرایط ویژه منطقه و وجود جنگ و درگیری ها، نقش رشته های توانبخشی در تربیت نیروی انسانی کارآمد برای پاسخ به نیازهای بهداشتی و درمانی کشورهای همسایه بویژه در زمینه توانبخشی معلولان و آسیب دیدگان ناشی از جنگ را مورد تاکید قرار داد.

دکتر  ناظم عمر دباغ نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران که با همراهی رایزن آموزشی و فرهنگی آن منطقه در این ملاقات شرکت کرده بود، ضمن بیان نیازهای آموزشی اقلیم کردستان عراق و زمینه های مساعدی برای تربیت نیروی متخصص در منطقه، از همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اقلیم کردستان عراق ابراز خشنودی کرد.

مقرر شد تفاهم نامه ای با ذکر موارد همکاری در زمینه علمی ، آموزشی و فرهنگی بین دو طرف تهیه  شود، تا  براساس آن ، همکاری ها شکل بگیرد.

به گفته معاون امور بین الملل دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تربیت نیروی انسانی متخصص، برگزاری همایش ها و کنگره های علمی مشترک، اجرای پروژه های مشترک تحقیقاتی در سطح ملی و بین المللی و بازدید از مراکز پزشکی و توانبخشی دو طرف با هدف ارتقای سطح کیفی خدمات توانبخشی در اقلیم کردستان عراق از جمله موارد همکاری خواهد بود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار