فرد هاف: اهمال آمریکا، شرایط سوریه را به نفع ایران و روسیه رقم زد

مشاور پیشین وزارت خارجه آمریکا گفت با کوتاهی واشینگتن، تهران و مسکو شرایط را در سوریه به نفع خود رقم زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرد هاف مشاور سابق وزیر خارجه آمریکا گفت به علت اهمال اقدام اوباما در سوریه ، روسیه و ایران توانسته اند شرایط را به نفع خود رقم بزنند.

به گزارش سی ان ان، فرد هاف مشاور وزیر خارجه سابق آمریکا در گفتگو با کریستین امانپور گفت: به اعتقاد من برای آنکه حتی درباره راه حل سیاسی گفتگو شود باید نخست بحران حفاظت از غیرنظامیان در سوریه حل شود. فکر می کنم شمار زیادی از سیاستمداران از این دیدگاه به مشکل نگاه نمی کنند. غرب در حمایت از غیرنظامیان دچار اهمال و کوتاهی شده است و این مسئله موجب افزایش مهاجرت به اروپا شده است
.

فرد هاف اضافه کرد: فکر می کنم ایران و روسیه توانسته است شرایط را به نفع خود در سوریه رقم بزنند. به نظر میرسد که رییس جمهور آمریکا بیش از اندازه تحت تاثیر اشتباهاتی که در عراق صورت گرفت قرار گرفته است.

اوباما به علت آنچه تجربیات ناشی از جنگ عراق توصیف می کند طی چهار سال اخیر تلاش کرد که به زعم خود مثلا نفت بر آتش نریزد با این حال شاهد پیامدهای ناخواسته ناشی از اقدام نکردن وی بوده ایم. همه بحران هایی که ما طی سالهای اخیر شاهد بوده ایم پیامد ناخواسته ناشی از عدم اقدام و اهمال اوباما در اقدام درباره حل مسایل بوده است.

کریستین امانپور مجری سی ان ان افزود: برای نخستین بار ایران به نشستی بین المللی درباره سوریه پیوسته است. جواد ظریف وزیر خارجه ایران روز جمعه در مذاکرات وین شرکت خواهد داشت که هدف یافتن راه حلی سیاسی را دنبال می کند.

این در حالی است که ایران و روسیه که حمایت نظامی از بشار اسد رییس جمهور سوریه را افزایش داده اند. در همین حال در انگلیس سیاستمداران این کشور تصاویر خشونت هایی را که بشار اسد برضد مردم سوریه مرتکب شده است، در یک نشست درباره سوریه که در این کشور برگزار شد، مشاهده کردند.

گفته می شود این تصاویر مربوط به شکنجه هایی است که در داخل زندانهای سوریه صورت می گیرد. فردریک هاف مشاور مسایل سوریه هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا در مراسم نمایش این تصاویر سخنرانی کرد.



انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار