دعوت از ایران برای حل بحران سوریه پس از گفتگوهای پشت پرده

ایندیپندنت نوشت: پس از آنکه هواپیماهای روسی مواضع داعش را در نزدیکی بلندی‌های جولان بمباران کردند، دعوت از ایران برای مذاکرات بین‌المللی حل بحران سوریه اعلام شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشت: پس از آنکه هواپیماهای روسی مواضع گروه تروریستی داعش را در نزدیکی بلندیهای جولان بمباران کردند، دعوت از ایران برای  مذاکرات بین المللی برای حل بحران سوریه اعلام شد. 

این روزنامه انگلیسی افزود: مقامات آمریکایی گفتند از ایران دعوت شده است تا در مذاکرات صلح سوریه شرکت کنند. گفته می شود روسیه نیز به طور رسمی از ایران برای شرکت در این دور از گفتگوها دعوت به عمل آورده است. 

ایندیپندنت نوشت: ایران حامی دولت بشار اسد است و در این جنگ ارتش ایران در کنار نیروهای سوری مبارزه کرده است. آنهایی که مخالف اسد هستند، احتمالا با مداخله ایران مخالفند. 

به هرحال تلاش های قبلی به منظور پایان دادن به جنگ داخلی سوریه به شیوه ای صلح ‌آمیز با شکست مواجه شده است و طرف های درگیر در این جنگ چشم امید به کشورهای دیگر منطقه دوخته اند. 

هفته گذشته نمایندگان آمریکا، روسیه، عربستان سعودی و ترکیه به منظور گفتگو برای یافتن یک راه حل دیپلماتیک برای بحران سوریه در وین گردهم آمدند. اما طرف های مختلف درگیر در این بحران هنوز برسر آینده سوریه و نقش بشار اسد در آن با هم اختلاف نظر دارند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار