فوبیای سرخ و سوت خوش یمن!

دربی هشتاد و یک زشتی کمتری داشت و زیبائیش می چربید به برخی دربی های بی خاصیتی که در طول تاریخ دیدیم.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان سوت محسن ترکی که زده شد از بازیکنان و تماشاگران پرسپولیس گرفته تا اونایی که پای گیرنده های تلویزیونی نشسته بودند  دل توی دلشون بود ...آخه محسن خان ترکی خاطرات خوبی در دل هواداران سرخ به جای نگذاشته بود و همین کافی بود تا پرسپولیسی ها بدانند با ترکی بازی را بردن محال است و این نه به دلیل صرفا قضاوت این داور با ارزش کشورمان بود، بلکه نام محسن ترکی فوبیای این سال های سرخ ها بوده است و این تابوی سرخ باز هم شکسته نشد تا استرس در 15 دقیقه شروع بازی حکم برتری را به نفع استقلال رقم بزند.

از دقیقه 15 به بعد بود که پرسپولیسی ها هنوز از ته دل می ترسیدند و با احتیاط به توپ ضربه می زدند اما سوت های ترکی کم کم ترس پرسپولیسی ها را ریخت و بازی برگشت و پرسپولیس این بار صاحب توپ و میدان شد اما بی دقتی های پی در پی بازی را در نیمه اول بدون گل به رختکن برد .

بازی رختکن هم بین مربیان با برتری یک حمله یک گل پرویز مظلومی به نفع آبی ها در جریان بود اما آرامش این پیروزی 5 دقیقه برای استقلال دوام داشت و موج حملات پرسپولیس استقلال را به سیستم چندین دفاعی وادار کرد و این تداوم حملات تا پایان بازی نیز ادامه داشت و بالاخره سوت موعود کار خودش را کرد و در وقت های تلف شده بالاخره تابوی ترکی و پرسپولیس شکست و یک توپ سرگردان به در و دیوار خورد با...درون دروازه رفت تا فوبیای ترکی همچین بدک هم نباشد.

بالاخره ترکی هر چند که تاثیری در روند کلی بازی نداشت اما وقت اضافه ها باز هم دردسر ساز شد. گل دقیقه 95 و پنج ثانیه در حالی زده شد که وقت اضافه 4 دقیقه بود اما 99 ثانیه ای که سید مهدی رحمتی تلف کرد صحت گل پرسپولیس را تایید کرد تا سید هم نجات دهد هم به باد... 

اما همین کافی بود تا ترکی این بار تصمیمش برای پرسپولیسی ها خوش یمن باشد تا شاید تابوی ترکی برای پرسپولیسی ها هم شکسته شود.

دربی هشتاد و یک هر چه نداشت زیبایی داشت آنهم در دقیقه 24 دست زمانیکه یک بازیکن مصدوم شد حالا این مصدومیت اگر مصلحتی هم بود به هر حال برای فوتبال ما یک دست آورد فرهنگی داشت و به یاد کاپیتان بازی متوقف شد .

اما یک نصیحت به پرویز خان مظلومی 

پرویز خان از بد روزگار شما هر وقت در بازی های دربی مشعوف از پیروزی می شود بازیکنان هم عنان از کف می دهند و بازی برمیگردد این را تجربه نشان داده است و چهره شما هم در بازی روز گذشته ...

چند ثانیه قبل از گل پرسپولیس بازیکنان استقلال با ترغیب تماشاگران چشم به سکو و شادی قبل از سوت پایان ...

این بازیکنان را توجیه کنید فوتبال 95 دقیقه و 6 ثانیه است شاید... 

انتهای پیام/
   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار