ایجاد کمیسیون ملی برای اعتباربخشی موسسات آموزشی علوم پزشکی

دبیر شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی از تصویب کمیسیون ملی اعتباربخشی به عنوان کمیسیون معین در شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر احمد خالق نژاد طبری دبیر شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی با اعلام این خبر افزود: این کمیسیون در جهت اعتباربخشی دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور تشکیل شده است و در دویست و چهل و نهمین جلسه شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی مورد تصویب قرار گرفت.

وی با اشاره به اهمیت اعتباربخشی مؤسسه ای در دانشگاههای علوم پزشکی به عنوان وظیفه وزارت بهداشت افزود: مسئله اعتباربخشی باید در همه دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی حل شود و این اعتباربخشی هم می تواند به صورت کشوری و هم از طریق موسسات بین المللی انجام گیرد.

خالق نژاد افزود: در سالهای گذشته کارهای اولیه ای جهت تشکیل کمیسیون اعتباربخشی انجام و جلساتی هم برگزار شد اما به رغم تعیین اعضای آن اقدامات عملی جدی در این زمینه صورت نگرفت.

وی گفت: در این جلسه مقرر شد برای احیای اعتباربخشی مؤسسات آموزش عالی علوم پزشکی کار و رسمیت بخشیدن به آن، کمسیون ملی اعتباربخشی به عنوان کمیسیون معین شورای گسترش ایجاد شود تا آیین نامه اعتباربخشی موسسات مرتبط با آموزش عالی علوم پزشکی کشور ا تدوین کرده و پس از تصویب نهایی در کشور اجرایی شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار