ارومیه؛

برگزاری رزمایش نمادین استانی پدافند غیرعامل در ارومیه

رزمایش نمادین استانی پدافند غیرعامل با حضور معاون توسعه مدیریت و نیروی انسانی استاندار آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ رزمایش نمادین استانی پدافند غیرعامل با حضور معاون توسعه مدیریت و نیروی انسانی استاندار و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان صبح امروز در محل هنرستان شهید علیزاده ارومیه برگزار شد.

مراسم با نواختن آژیر خطر آغاز شد و عملیات امداد و نجات با ورود اکیپ های آتشنشانی، فوریتهای پزشکی و با همکاری هنرآموزان این هنرستان انجام شد.

نادر صفرزاده معاون توسعه مدیریت و نیروی انسانی استاندار آذربایجان غربی در این مراسم ضمن تبریک پیشاپیش روز 13 آبان اظهار داشت: برگزاری چنین مراسمات و شرکت در راهپیمایی های ملی همچون راهپیمایی روز 22 بهمن، روز جهانی قدس و از این قبیل وظیفه ملی هر ایرانی و نشانگر آمادگی بیش از پیش ملت ایران در مقابله با دشمنان می باشد.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل به لحاظ لغوی بمعنی بازدارندگی از حملات ناگهانی می باشد؛ تصریح کرد: می بایست نه تنها در مقابل حملات ناگهانی دشمنان بلکه در مقابل حوادث خانمان سوزی چون اعتیاد و حوادث طبیعی همچون سیل، زلزله نیز آماده باشیم.

احیا دریاچه ارومیه مصداق بارز پدافند غیرعامل است

معاون استاندار آذربایجان غربی افزود: از مهمترین مصادیق پدافند غیرعامل می توان به احیا خشک شدن دریاچه ارومیه اشاره کرد که باید نفس را به این دریاچه برگردانیم.

صفرزاده ادامه داد: شما هنرآموزان میتوانید با شور و شوق با شرکت در کلاسهای آموزشی،استفاده از کتابها و سی دی های آموزشی آمادگی خود را برای هر نوع عامل مخاطره انگیز داشته باشید.

«محمد مجرد» مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ارومیه در ادامه اظهار کرد: با توجه به طمع کشورهای استکباری به میهن اسلامی ما، به منظور جلوگیری از هرگونه تجاوز باید پدافند غیرعامل را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود : ایران ما دارای سرمایه های عظیم انسانی است و جوانان هوشمند ما می توانند بعنوان یک عامل بازدارنده موجب عقب نشینی و ناکامی دشمن شوند.

گفتنی است در این مراسم از کلیه فعالین آموزش وپرورش در حوزه پدافند غیرعامل با اهداء لوحی تقدیر بعمل آمد.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.