رقابت 437 نفر در بزرگترین رویداد قرآنی دانشجویی کشور

دبیر سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور گفت: در این دوره بیش از 400 شرکت کننده در 31 رشته قرآن و عترت با هم به رقابت خواهند پرداخت که این مسابقات بزرگترین رویداد قرآنی در بخش دانشگاهی است.

رقابت 437 نفر در بزرگترین رویداد قرآنی دانشجویی کشور
به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر شعاعی، معاون قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در نشست خبری سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان ایران که صبح امروز در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شد، اظهار داشت: در این دوره از مسابقات 437 نفر از دانشجویان شرکت می کنند و از حضور مراجع تقلید و مسئولان کشوری نیز بهره خواهیم برد.

وی افزود: افتتاحیه سی‌امین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان ایران روز سه‌شنبه نوزدهم آبان در شهر قم و در محل سالن مدرسه علمیه امام موسی‌ کاظم (ع) آیت‌الله مکارم شیرازی از ساعت 19 برگزار می‌شود و  در مراسم اختتامیه روز پنج‌شنبه بیست و یکم آبان ماه خواهد بود، ضمن اعلام نتایج از برگزیدگان تجلیل به عمل خواهد آمد.

دبیر سی‌امین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور اظهار داشت: این جشنواره به دو صورت حضوری و از طریق ارسال آثار برگزار می‌شود که در بخش حضوری با دو قسمت کتبی و شفاهی شامل احکام، آشنایی با سیره معصومین، ترجمه و مفردات قرآنی، آشنایی با احادیث ادعیه، آشنایی با مفاهیم قرآنی و بخش شفاهی شامل رشته‌های اذان، مداحی، حفظ کل، حفظ 20 جزء، 10 جزء، 5 جزء و همچنین قرائت ترتیل و تحقیق خواهد بود.

وی بخش پژوهشی، فناوری، هنری و ادبی را از جمله بخش‌های غیرحضوری جشنواره برشمرد و توضیح داد: نقد و بررسی کتاب، تلخیص کتاب، و مقاله‌نویسی جزو بخش پژوهشی جشنواره است و مسابقات وبلاگ‌نویسی و تولید نرم‌افزار هم در بخش فناوری برگزار می‌شود.

شعاعی ادامه داد: بخش هنری شامل رشته‌های تذهیب، پویانمایی، فیلم کوتاه، عکاسی، نماهنگ، نقاشی، خوشنویسی و معرق و منبت برگزار و بخش ادبی دارای رشته‌های نمایش‌نامه نویسی، داستان‌نویسی، شعر و فیلم‌نامه‌نویسی است.

وی گفت: تعداد شرکت کنندگان در بخش کتبی 117 نفر، در بخش شفاهی 266 نفر و در بخش غیرحضوری 54 نفر است که از مجموع 600 اثر ارسالی برگزیده شده و در این دوره از جشنواره به رقابت می‌پردازند.

دبیر سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور شناسایی نخبگان و اعزام نفرات برتر رشته حفظ کل و قرائت به مسابقات جهانی دانشجویی را از جمله اهداف این جشنواره برشمرد و بیان کرد: جوایز جشنواره امسال مانند سال گذشته خواهد بود اما سعی می‌کنیم ارزش آن تا ده درصد افزایش پیدا کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا چند دوره قبل 70 درصد از بودجه برگزاری جشنواره بر عهده میزبان و 30 درصد بقیه توسط سایر ارگان‌های قرآنی تامین می‌شد اما از سال گذشته خود میزبان تمام هزینه‌ها را تقبل می‌کند که پیشنهاد دادیم بودجه‌ای ثابت از بودجه قرآنی کشور به این مسابقات اختصاص یابد و همچنین تشکیل معاونت یک مرکز قرآن و عترت در کلیه دانشگاه‌ها در دست بررسی است که امیدواریم که به تصویب برسد.







انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.