سمینار علمی اربعین با حضور علما و اندیشمندان برجسته برگزار می‌شود

مدیر مرکز پژوهش های مسجد مقدس جمکران از برگزاری سمینار علمی «نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه آرمانی» با حضور علما و اندیشمندان برجسته حوزه و دانشگاه خبر داد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید مطهری نژاد، مدیر مرکز پژوهش های مسجد مقدس جمکران گفت: سلسله نشست‌های تخصصی «نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه آرمانی» یکی از مهمترین برنامه‌های محتوایی در مرکز پژوهش های مسجد مقدس جمکران است.
وی افزود: در این زمینه تا کنون چند نشست با حضور اندیشمندان برجسته حوزه و دانشگاه برگزار شده است و با توجه به اینکه در فضای محرم حضور داریم و به سمت اربعین حرکت می کنیم، در نشست پیش رو فضای چند بعدی در این زمینه تعریف می شود و این مبحث از چند لایه مورد بررسی قرار می گیرد.
مدیر مرکز پژوهش های مسجد مقدس جمکران گفت:  در این نشست با توجه به جایگاه عظیمی که نظام اربعین دارد و فضای آیه گونه ای که توسط این جریان بزرگ ایجاد شده است، در جهت تبیین بیشتر آن اقدام کرده و در این رابطه از حضور علماء برجسته حوزه علمیه استفاده می کنیم و از تصویری که این بزرگان ارایه می دهند بهره مند می‌شویم.
مطهری نژاد بیان کرد: از بعد دیگر با توجه به اینکه جریان اربعین حتما در مسیری که به سمت جلو حرکت می کند باید نقاط قوت و ضعف آن بررسی شود و مشخص شود که چه وظایف جدی تری را باید به عهده بگیریم، می‌خواهیم سناریوهای نظام اربعین را در مقابل فتنه‌های دشمنان بازشناسی کنیم.
وی ادامه داد: بر این اساس در نشست پیش رو با حضور اندیشمندانی که می توانند با نگاه سناریو پردازانه وضعیت های مختلفی را که می تواند در مسیر نظام اربعین از نظر فرهنگی و اجتماعی شکل بگیرد را احصا خواهیم کرد. 
مدیر مرکز پژوهش‌های مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه سمینار علمی «نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه آرمانی» در روز چهارشنبه سیزدهم آبان‌ماه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد، بیان کرد: افتتاحیه این سمینار با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران و اختتامیه آن نیز با سخنرانی حضرت آیت الله شیخ جواد فاضل لنکرانی برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در نوبت صبح این سمینار علمی حجج السلام دکتر سبحانی، دکتر بابایی، دکتر اصفهانیان و دکتر رهدار حضور خواهند داشت و در نوبت بعد از ظهر نیز دکتر همایون، دکتر عباسی و حجت الاسلام والمسلمین الویری به ارائه نظرات و دیدگاه‌های خود خواهند پرداخت.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار