باید از هنر حمایت شود

باید از هنرمند حرفه‌ای حمایت كنیم. مگر در دنیای هنر چند اثر ماندگار باقی می‌ماند، باید از هنرمندان حمایت كرد تا اثر ماندگار خلق كنند و برای آیندگان ماندگار شود.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ ابوالفضل همتی آهویی، داور نهمین سوگواره هنر عاشورایی، درخصوص داوری آثار این دوره گفت: آثاری كه در این سوگواره دیده شدند به خاطر جوان بودن شركت كنندگان آن از ناپختگی‌هایی در حوزه فرم رنج می‌بردند كه این موارد را با حضور در این جشنواره‌ها و مشاهده دیگر آثار و حضور در كلاس‌های آموزشی می‌توان برطرف كرد.

وی در خصوص عرضه این آثار گفت: درجه خلاقیت و تنوع آثار در جهان ما بی‌شمار است. هنرمندان تلاش می‌كنند در یک جشنواره حضور داشته باشند اما به محک‌خوردن نمی‌اندیشند. اگر به دنبال تاثیرگذاری هستند باید آثار خود را به جامعه ببرند تا دیده شود. زمانی كه یک نفر در جشنواره شركت می‌كند و اثرش انتخاب نمی‌شود، باعث دلسردی او می‌شود. این سوگواره نباید در حد یک نمایشگاه بماند، چون اگر این گونه باشد ارتقای سطح كیفی اتفاق نمی‌افتد.

این هنرمند در خصوص كیفیت اثر نیز گفت: كمتر اثر خلاقانه‌ای دیدم و به ندرت اثری بود كه مرا به خود جذب كند؛ این‌ها نشان از ضعف تكنیكی و درک در محتوای اثر است كه نتوانسته یک اثر خوب را به عرصه بیاورد.

این هنرمند در خصوص هنر عاشورایی گفت: به هنر عاشورایی پرداخته نمی‌شود، تا حدود زیادی فرمالیست شده‌ایم و از بحث محتوایی فاصله گرفته‌ایم، همه چیز تنها در سطح مانده و عمق و مفهوم كه لازمه این موضوع است به فراموشی سپرده شده است. به شخصه منبع الهام تصویری‌ام نقاشی‌های قهوه خانه‌ای بوده است، اما امروزه چه منبعی می‌خواهد هنرمند را یاری كند؟

این مدرس دانشگاه درخصوص آموزش افزود: آموزش‌های هنری ما مدون نیست، این موضوع به جریان هنر ضربه وارد می‌سازد. هیچ توازنی میان آموزش فرم و محتوا وجود ندارد. محتوا و فرم باید در یک راستا باشند، اگر به یكی از جنبه‌ها پرداخته نشود، كم عمق جلوه می‌كند. به طور كلی بیان مسائل مذهبی سخت است و هنرمند با محدودیت‌هایی روبه‌رو است و به همین جهت دید عمیق و تكنیک در آن اولویت دارد.

همتی آهویی در پایان درباره حمایت از هنر نیز گفت: باید از هنر حمایت شود، اعتلای هنر موضوعی با سفارش دادن و حمایت كردن همراه است و برای آنكه یک اثر حرفه‌ای داشته باشیم، باید از هنرمند حرفه‌ای حمایت كنیم. مگر در دنیای هنر چند اثر ماندگار باقی می‌ماند، باید از هنرمندان حمایت كرد تا اثر ماندگار خلق كنند و برای آیندگان ماندگار شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.