یورش پلیس آلمان به مقر فدراسیون فوتبال کشور

پلیس در راستای تحقیقات پیرامون اتهامات اخذ رشوه دفاتر فدراسیون فوتبال آلمان و مقامات این نهاد را بازرسی کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یورش روز سه‌شنبه پلیس آلمان به ساختمان‌ها و مسئولان فوتبالی این کشور در حالی صورت گرفت که مقام‌های ارشد فدراسیون فوتبال آلمان به فرار مالیاتی متهم شده‌اند.

این عملیات پلیس در پی رسوایی اختلاس و پرداخت رشوه برای کسب میزبانی بازی‌های جام جهانی 2006 انجام شده است.
یورش پلیس آلمان به مقر فدراسیون فوتبال کشور
یک سخنگوی دادستانی آلمان که خواست نامش فاش نشود تائید کرد: «مقر فدراسیون فوتبال و همچنین خانه‌های سه متهم (شامل) روسای کنونی و سابق و دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال آلمان توسط نیروهای پلیس تفتیش شده است.»

این سه تن ولفگانگ نیرسباخ، رئیس کنونی فدراسیون فوتبال آلمان، تئو زوانزیگر، رئیس سابق و هورست اشمیت، دبیر کل سابق این فدراسیون هستند.

سخنگوی دادستانی آلمان با اشاره به این که حدود 50 مامور پلیس در این عملیات شرکت داشتند، افزود «سوء ظن فرار از پرداخت مالیات در پرونده‌ای خطیر» به مبلغ 6.7 میلیون یورو مطرح است.
یورش پلیس آلمان به مقر فدراسیون فوتبال کشور
مجله خبری اشپیگل ماه گذشته میلادی از تخلف در فدراسیون فوتبال آلمان پرده برداشت و نوشت این فدراسیون مبلغ 6/7 میلیون یورو (7.4 میلیون دلار) برای خرید رای به منظور حفظ میزبانی جام جهانی 2006 به فیفا پرداخت کرده است.

رئیس کنونی فدراسیون فوتبال آلمان این اتهام را قویاً رد کرده است.

با این حال، زوانزیگر، رئیس سابق فدراسیون فوتبال آلمان، هورست اشمیت، دبیر کل سابق این فدراسیون را به دروغگویی متهم کرده و گفته است «روشن بود که پولی کثیف در فرایند پیشنهاد میزبانی جام جهانی آلمان وجود داشت.»
یورش پلیس آلمان به مقر فدراسیون فوتبال کشور
فدراسیون فوتبال آلمان اخیرا اعلام کرد تحقیقات داخلی را در این باره آغاز کرده است.

مسئولان فوتبال آلمان در عین حال تاکید کرده‌اند که دلیلی نداشته است که آلمان بخواهد آرای اعضای کمیته اجرایی فدراسیون بین المللی فوتبال را بخرد.

فدراسیون فوتبال آلمان اذعان کرده است که آوریل سال 2005، 6/7 میلیون یورو به حساب فیفا واریز کرده است اما به گفته مقامات آلمان این مبلغ به منظور کمک به اجرای برنامه‌های فرهنگی فیفا در اختیار این نهاد ورزشی بین المللی قرار گرفته است.

منبع: پرس تی وی

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.