طلاق راحت‌ترین یا آخرین راه؟!

با خودنمایی کوچکترین مشکل در زندگی، طلاق، راحت ترین راه حل ممکن بین زوجین جوان به میان می آید بدون آنکه به یکدیگرفرصت جبران دهند.

طلاق راحت‌ترین یا آخرین راه؟!به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیدارهای گاه و بی‌گاه و مخفیانه در پارکها و اماکن عمومی، صحبت‌های عاشقانه و خنده‌های یواشکی، بدون اطلاع خانواده‌ها و پس از آن ازدواجی ظاهراً عاشقانه که به قول جوانان امروزی ازدواج مدرن و دلخواه محسوب می‌شود، این روزها بیشترین آمار طلاق را به خود اختصاص داده است.

ازدواج‌هایی که از یک دل‌بستگی بدون تحقیق و کودکانه شروع می‌شود و بدون درنظر گرفتن بسیاری از جوانب و فقط به خواست دختر و پسر سرمی‌گیرد اما دوامی بیش از 10 سال نخواهد داشت. اکثر این ازدواج‌ها پس از تولد یک یا دو فرزند به طلاق می‌انجامد و این امر سبب شده آمار طلاق روزبه‌روز سیر صعودی به خود گیرد.

*ازدواج‌های بی‌دوام، طلاق‌های زودهنگام

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به زندگی‌های بی‌دوام، گفت: در هشت سال گذشته از هر 17 ازدواج یک طلاق اتفاق می‌افتاد ولی در طول 5 سال گذشته از هر 6 ازدواج یک طلاق اتفاق می‌افتد که بسیار نگران‌کننده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: اعتیاد به موادمخدر، نبود احساس در زندگی مشترک، همسرآزاری، نبود تناسب فرهنگی زوجین، خیانت به همسر، معضل بیکاری و بیماری ناتوانی در بچه‌دار شدن دلایل اصلی و مهم طلاق در این سالها بوده است. معضل اعتیاد به موادمخدر و ناتوانی فرد معتاد برای درمان بیشترین آمار را در سالهای گذشته در بحث طلاق به خود اختصاص می‌داد اما چندی است که متأسفانه و با ورود سریع و سرطانی ماهواره‌ها، تولید شبکه‌های تهاجم فرهنگی که قصدی جز فروپاشی بنیان خانواده‌ها را ندارند دلایل اصلی طلاق در این سالها را خیانت به همسر، شک زوجین به یکدیگر و ایجاد اختلاف و نزاع بین زن و مرد به خود اختصاص داده است.

*اعتیاد سنتی یا صنعتی؛

اعتیاد به عنوان آسیب اجتماعی از قدیم‌الایام بوده و همیشه معضلی لاینحل در روابط خانوادگی محسوب می‌شود، از زمانی که مصرف کننده‌ی تریاک به عنوان معتاد شناخته شد و راههایی برای مقابله و ترک این مواد سنتی ابداع شد تا به امروز که مواد صنعتی خطرناکی همچون شیشه، کراک،هروئین و... سبد کالای جمعیت معتاد در ایران و جهان را تکمیل نموده‌اند و راه‌کار قابل توجهی نیز برای حل این نوع اعتیاد هنوز شناخته نشده و یا بسیار کم است.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه اعتیاد یکی از اصلی‌ترین دلایل طلاق و جدایی بین زوجین بوده و هست، گفت: متأسفانه مصرف موادمخدر از سنتی به صنعتی تغییر کرده و ما باید به دنبال رویکرد جدیدی برای مقابله با این بلای خانمان‌سوز و آسیب اجتماعی باشیم تا کانون گرم خانواده‌ها را از این تهدید بزرگ نجات دهیم.

وی در ادامه افزود: اولویت اول ما تلاش و برنامه‌ریزی علمی و مبتنی‌بر شواهد برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌هاست و بخش خصوصی سعی می‌کند با برگزاری کلاسهای مختلف در رابطه با آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی را همیاری کند.

سازمان بهزیستی به دنبال دریافت کمک از بخش‌های خصوصی برای درمان بخش آسیب‌پذیر پیکره‌ جامعه یعنی معتادان سرپرست خانوار است تا با درمان این افراد آسیبی را که به خانواده‌ها و پس از آن به جامعه وارد می‌شود کاهش دهد و ما امیدواریم تا کمر همت مسؤلان پیش از آنکه کمر جامعه را خم کند بسته شده و تلاشهایشان مثمر ثمر واقع شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار