اتوبوسرانی به بن بست رسید/سهم دولت در فلج کردن شبکه حمل و نقل شهری

این روزها نارضایتی مردم و مسئولان از وضعیت اتوبوس های شهری یکی از دغدغه های مدیریت شهری است که متولیان در این مسیر آن چنان که باید و شاید به وظیفه شان عمل نکردند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وقتی ترافیک و آلودگی شهر تهران به مرز هشدار می رسد هستند مسئولانی که مردم را ترغیب به استفاده از حمل و نقل عمومی می کنند و این حرکت را چاره ای برای حل ترافیک  و آلودگی پایتخت می دانند اما ...!

اما زمانی که مردم را تشویق به استفاده از حمل و نقل عمومی به جای حمل و نقل شخصی می کنیم به چه اندازه بسترها و زیرساخت ها را برای حمل و نقل فراهم کرده ایم؛این در حالی است که تعداد اتوبوس های فرسوده شهر تهران کم نیست و با کمبود اتوبوس مواجهه هستیم و گاهاً مردمانی را می بینیم که در گرمای تابستان و سرمای زمستان در انتظار رسیدن اتوبوس لحظه شماری می کنند.

این مشکل اتوبوس های شهر تهران شورای شهری ها را نیز متوجه خود کرد تا جایی که دوستی ، عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران وضعیت اتوبوسرانی شهر تهران را بحرانی اعلام کرد.

اما بارها مدیران و معاون حمل و نقل ترافیک اعلام کرده اند که بیش از 5 سال است که دولت حمایتی را نداشته و حتی هزینه خریداری یک دستگاه اتوبوس را نداده این در حالی است که در قانون آمده است که دولت باید از درآمدها مبلغی را به حمل و نقل اختصاص دهند اما این اتفاق تاکنون رخ نداده و منتظر کمک دولت هستیم.

بر اساس این گزارش مشخص نیست که چرا تهرانی ها از کمک دولت محروم هستند اما علت آن هر آنچه باشد نباید شهروندان تهرانی تاوان آن را دهند. 

 ای کاش مسئولان برای رفتن به محل کار خود به جای استفاده از خودرو شخصی از وسائل حمل و نقل عمومی شخصی استفاده می کردند تا از نزدیک مشکلات مردم را در حوزه حمل و نقل مشاهده کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار