وضعیت اتوبوسرانی با کمبود 6 هزار اتوبوس بحرانی است/ گلایه‌های مردم همچنان ادامه دارد

اتوبوسرانی به عنوان یکی از شبکه های حمل و نقل عمومی می تواند تاثیر بسزایی در امر کاهش ترافیک و آلودگی شهر تهران داشته باشد و این نقش آفرینی اتوبوسرانی چند سالی‌ست که بن بست خورده است.

کمبود 6 هزار اتوبوس در تهران/ دولت دست به کار می شود؟ به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از آنجایی که عمر مفید یک اتوبوس درون شهری 8 سال است اما اتوبوس های شهر تهران با توجه به آنکه عمرشان به زوال کشیده شده اما همچنان به دلیل عدم جایگزینی اتوبوس های نو به جای اتوبوس های فرسوده در شهر تهران مورد استفاده شهرداری قرار گرفته است که این نه تنها در روند افزایشی آلودگی شهر تهران موثر واقع بوده بلکه نارضایتی شهروندان را نیز به همراه داشته است.
 
در همین خصوص تشکری هاشمی معاون شهردار و رئیس سازمان سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به خبرنگار ما می گوید: حدود 6 هزار اتوبوس در شهر تهران نیاز است که در حال حاضر با توجه به کمبود اتوبوس در پایتخت وضعیت اتوبوسرانی را بحرانی کرده است.
 
وی در ادامه افزود: 6 سال است که دولت فعلی و قبلی حتی یک دستگاه اتوبوس را به شهرداری تحویل نداده و این در حالی است که با توجه به اینکه عمر اتوبوس ها 8 سال است هر سال بر تعداد اتوبوس های فرسوده شهر افزوده می شود و بی آنکه اتوبوسی به چرخه اتوبوسرانی افزود شود. 

برای توسعه حمل و نقل عمومی در تهران و سایر شهرهای کشور قوانین خوبی مصوب شد اما متاسفانه بخش قابل توجهی از این اعتبارات محقق نشده. ضمن آنکه در سال 89 مجلس مصوب کرد که دولت می تواند سالانه 4 هزار میلیارد تومان بودجه برای توسعه حمل و نقل عمومی در کشور اختصاص دهد اما در این سالها چنین اتفاقی رخ نداده و به طور میانگین حدود 50 درصد از این رقم هر ساله برای بخش حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شد. ولی از بودجه مصوب حوزه حمل و نقل نیز طی سال های گذشته به طور میانگین 50 تا 60 درصد بیشتر پرداخت نشده است.و این امر کارگشای مشکلات حمل و نقل نیست.

زمانی که پای درد و دل شهروندان می نشینیم از وضعیت بحرانی اتوبوس های شهر گلایه می کنند و می گویند که در صبح ها که با اتوبوس به محل کار خود می روند و یا در ابتدای شب که در حال بازگشت به منزل هستند در اوج پیک ترافیک معطل می شوند و وقتی هم که اتوبوسی بعد دقایقی تاخیر وارد ایستگاه می شود دیگر جایی برای سوار کردن مسافران ندارد و همه این مشکلات در بخش اتوبوسرانی نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار