«خاکسپاری اسپوزیتو» یک وداع است نه نمایش

نمایش«خاکسپاری اسپوزیتو» با رویکردی ضد جنگ در فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه می‌رود.

نیما ذاکر کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص شکل‌گیری نمایش «خاکسپاری اسپوزیتو» گفت: بعد از اجرای نمایشنامه کمدی «بلیت تئاتر» که در سبک کمدیا دلارته به روی صحنه رفت، قصد اجرای نمایشی متفاوت را داشتم. به همین جهت با همراهی پوریا عبدی نمایش «خاکسپاری اسپوزیتو» که متنی ضد جنگ است را برگزیدیم. 
 
وی در خصوص داستان این اثر اظهار داشت: نمایش «خاکسپاری اسپوزیتو» روایتگر بازگشت جنازه تونی اسپوزیتو از جنگ و وداع خانواده‌اش با اوست که با ورود دایی‌اش شرایط تغییر می‌کند. این اثر به نمایش جنگ و تبعات آن می‌پردازد. 
 
ذاکر در مورد شیوه اجرایی نمایش «خاکسپاری اسپوزیتو» بیان کرد: این نمایشنامه زبان روانی دارد اما ما نیز سعی کردیم آن را روان تر از آن چه که هست، به تماشاگر ارائه دهیم. مخاطب ما بیشتر شاهد یک وداع است نه نمایشی معمول. به همین جهت طراحی صحنه، نور و لباس به گونه‌ای انجام شده که فضایی سرد را به مخاطب القا می‌کند. 
 
وی در پایان گفت: از صدای سیامک صفری در بخش اصلی نمایش بهره گرفته‌ایم و از ایشان، بهروز بقایی، عباس احمدی تهیه کننده اثر و سایر عوامل به خاطر همراهی بی دریغ شان تشکر می‌کنم. 
 
گفتنی است؛ نمایش «خاکسپاری اسپوزیتو» از 10 تا 30 آبان در فرهنگسرای در ارسباران به روی صحنه می‌رود. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار