اشتون کارتر: روسیه و چین توانایی های آمریکا را به چالش می کشند

وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد روسیه و چین توانایی های آمریکا را به چالش می کشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی خود در مجمع دفاع ملی ریگان گفت: کشورهای روسیه و چین توانایی ما برای نوآوری و تغییر را به چالش می کشند.

وزیر دفاع آمریکا گفت: همه ما تماس های رونالد ریگان با شوروی سابق برای از بین بردن دیوار برلین را به یاد داریم. رونالد ریگان تمایل داشت وقتی مذاکره کند که این مذاکره کمک کننده بود. ریگان تصمیم گرفت که آمریکا با شوروی مذاکره کند تا منافع آمریکا تامین شود. این رویکردهای متوازن باعث شدند که آمریکا در جنگ سرد پیروز شود.

اشتون کارتر ادامه داد: زمانی که ما در یازدهم سپتامبر هدف حمله قرار گرفتیم به حمله پاسخ دادیم. وقتی که من وزیر دفاع شدم، سه تعهد دادم. نخستین تعهد به مردم و نیروهای نظامی ما بود. تعهد دوم من برای ارائه بهترین مشورت به رئیس جمهور اوباما بود تا بهترین مشاوره نظامی را دریافت کند. سومین تعهد من به آینده آمریکا است.

وی گفت: عناصری مثل داعش مخالف ارزش های ما هستند. روسیه قصد دارد نقش خراب کننده را بازی کند. چین یک قدرت درحال ظهور است. آمریکا باید در برابر چنین چالش هایی نوآوری داشته باشد. روسیه در سوریه اقدام به ریختن بنزین روی یک جنگ داخلی می کند و آن را طولانی تر می کند.
انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار