ترسیم نقشه راه تنظیم مقررات با اجرایی شدن طرح جامع رگولاتوری

رییس پژوهشکده سیاستگذاری و مطالعات راهبردی پژوهشگاه ICT، با اشاره به گذشت یک سال از شروع مطالعه بر روی طرح جامع رگولاتوری، گفت: این طرح به پایان رسیده و در اختیار سازمان تنظیم مقررات قرار گرفته است.

ترسیم نقشه راه تنظیم مقررات با اجرایی شدن طرح جامع رگولاتوریبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر وحید یزدانیان در گفت و گو با روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: این طرح، نحوه مواجهه با فناوریهای نوین و نوظهور حوزه ICT که به کشور وارد می شود را در زمینه تنظیم مقررات و تعرفه گذاری مشخص و نقش و جایگاه رگولاتوری شفاف نموده و در حقیقت نقشه راه رگولاتوری در سال های آینده را ترسیم می کند.

وی با بیان این که در طی سال های گذشته با توجه به ساختار شبکه ارتباطات کشور، طراحی و ساختار رگولاتوری بر همان اساس بود، افزود: در این پروژه، مدل پویا برای رگولاتوری استخراج شد که الزاماً وابسته به فناوری نیست، در نتیجه هر فناوری که در سال های آتی وارد کشور شود، بر اساس این خط مشی قابلیت تعرفه و مقررات گذاری را دارد.

وی همچنین از انجام مطالعات در زمینه استانداردهای پستی خبر داد و خاطر نشان کرد: در گذشته تدوین استانداردهای پستی صرفا بر اساس ترجمه استانداردهای پستی بین المللی انجام می شد که به همت پژوهشکده سیاستگذاری و مطالعات راهبردی، برای نخستین بار و بر اساس شرایط بومی کشور، 29 استاندارد پستی، تدوین و با تعامل با سازمان ملی استاندارد تائید و دارای کد شد.

یزدانیان از دیگر پروژه های در دست اجرا به تدوین پیوست های شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: مجموعاً 10 پیوست شامل پیوست های فناوری، فرهنگی، آموزشی و زیست محیطی در مرکز در دست اجرا است.

رئیس پژوهشکده سیاستگذاری و آینده پژوهی مرکز تحقیقات مخابرات در ادامه در خصوص برنامه ششم با اشاره به مطالعه تجارب جهانی گفت: باید دید پیشنهاداتی که برای درج در برنامه ششم توسعه، عرضه     می شود چه میزان با روندهای علمی حال و آینده این بخش انطباق دارد.

وی اظهار داشت: نقش ما بیشتر مشاور فعال است و سعی داریم برنامه ششم را از حالت اجرایی صرف به یک حالت دانش بنیان سوق دهیم.

یزدانیان در عین حال با بیان این که در تدوین برنامه ششم به صورت دستگاهی با دستگاه های مختلف همکاری داریم، افزود: پیشنهاد مبسوط و مفصلی برای تدوین برنامه ششم سازمان IT عرضه کرده ایم، که در این راستا طرح جامع رگولاتوری تا حد زیادی نیازهای رگولاتوری را در برنامه ششم پوشش داده است. همچنین با حضور در جلسات تدوین برنامه ششم شرکت ارتباطات زیرساخت، در فرایند آن مشارکت داشتیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

منبع : سیتنا

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار