جلسه کارگروه پدافند سایبری در سمنان

پنجمین جلسه کارگروه پدافند غیرعامل سایبری استان سمنان با حضور صاحبنظران و مدیران دستگاههای مرتبط در اداره کل ict استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،پنجمین جلسه کارگروه پدافند غیرعامل سایبری استان سمنان با هدف دستیابی به راهکارهای عملی جهت مقابله با تهدیدات و آسیبها در مواقع بحران با حضور صاحبنظران و مدیران دستگاههای مرتبط در اداره کل ict استان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مسوولان و نمایندگان عضو پدافند غیر عامل سایبری استان همراه بود، مهندس شهاب مدیر کل ict  استان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در زمینه شناخت اهمیت پدافند غیر عامل، بر افزایش بازدارندگی و اقتدار ملی با تشکیل کارگروه پدافند غیر عامل تاکید کرد.

وی از واگذاری مسوولیت کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات از بین 12 کارگروه مشخص شده دراین زمینه، به ict استان خبر داد و گفت: وظیفه اصلی ما احصاء و اولویت بندی برنامه ها جهت شناسایی و طبقه بندی مراکز و نیز تدوین دستورالعمل مورد نیاز برای کارگروه است.

مدیر کل ict استان اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات استان و ایجاد مراکز پاسخگویی به رخدادهای رایانه ای را از جمله مهمترین اقدامات استانی اداره کل دانست و اظهار امیدواری کرد: پیشنهادات ارایه شده توسط اعضا راهگشای حل مشکلات جهت تحقق اهداف وزارت است.

در این جلسه هر یک از اعضا به بیان دیدگاهها و نظرات خود در حوزه های مختلف کاری پرداخته و خواستار برگزاری دوره های آموزش تخصصی و عمومی و نیز بررسی و تجزیه و تحلیل راههای افزایش امنیت شبکه شده و بر طرح، نقد و بررسی مباحث در جلسه شورای اداری استان و با حضور تمامی مدیران دستگاههای اجرایی و تقویت فرهنگ سازی عمومی تاکید کردند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

منبع:سازمان پدافند غیر عامل

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار