نقد منصفانه، پاسخ مسئولانه؛

هیجانی آرام در دومین روز نمایشگاه مطبوعات

نمایشگاه مطبوعات بزرگترین ویترین خبرگزاری‌ها و رسانه‌های کشور است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات با شعار «نقد منصفانه، پاسخ مسئولانه» بزرگترین ویترین خبرگزاری‌ها و مطبوعات کشورمان است. امسال مطبوعاتی که همواره در راستای اهداف دولت و مردم قدم برداشتند، مانند سال‌های گذشته حضور پرشوری در نمایشگاه داشته‌اند اما از غیبت چشمگیر برخی خبرگزاری‌ها و مطبوعات نمی‌توان غافل شد.

مردم در دومین روز از نمایشگاه چندان استقبال گرمی نکردند. البته دلیل آن می‌تواند اطلاع‌رسانی نادرست باشد. اما شاید این اطلاع‌رسانی تنها از طریق بیلبوردها و تابلوهای واقع در خیابان‌ها دیده می‌شد و رسانه‌ها و سایت‌ها وظیفه خود را آن گونه که شایسته است، در خصوص برگزاری نمایشگاه و معرفی آن به عموم اعمال نکردند.

اما غرفه‌داران همچنان با انرژی و خوشرویی مضاعف از مخاطبان خود استقبال می‌کردند. با توجه به اطلاع‌رسانی ضعیف رسانه‌ها از برگزاری نمایشگاه به طور حتم شور و هیجان اهالی مطبوعات مردم را به سمت نمایشگاه می‌کشاند.

در میان غرفه‌ها اعتراض سکوت برخی خبرگزاری‌های به چشم می‌خورد که با زدن برچسب روی دهان ماکت‌ها و بستن دور تا دور غرفه خود، اعترافشان را نشان دادند.

در همین میان نشریه‌های خوش ذوقی دیده می‌شدند که با قاب اینستاگرام خواهان جذب بازدیدکنندگان بودند. این نشریه به طور قطع به میزان محبوبیت اینستاگرام در میان مردم به خصوص جوان‌ها پی برده و از این طریق آن‌ها را به غرفه خود فرا می‌خواند. برخی مسئولان از جمله علا‌ء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی، مهدی آیتی نماینده مجلس، محسن سرخو عضو شورای شهر،‌ سید جعفر تشکر هاشمی معاونت حمل و نقل ترافیک و از میان هنرمندان کشورمان فریدون جیرانی، بهروز افخمی، پندار اکبری،‌ نعیمه نظام‌دوست، علی مسعودی، الهام صفوی‌زاده، زهرا حاتمی، محمد فهیم در دومین روز از نمایشگاه غرفه‌های رسانه‌ها را خالی از مهمان نگذاشتند.

گفتنی است؛ امروز سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد، نصرالله پژمان نماینده مجلس و مهتاب کرامتی از نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

حضور هنرمندان و مسئولان در نمایشگاه می‌تواند یکی از دلایل استقبال بیشتر مردم از نمایشگاه شود.

حال نکته قابل توجه این است که در طی سال برنامه‌ریزی‌های مدون و چارچوب‌هایی جهت برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه داشته باشیم. برنامه‌ریزی‌هایی که با همکاری تمام شرکت‌کنندگان در طول سال به نتیجه‌ای رضایت‌بخش ختم خواهد شد.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار