کودکان فاقد شناسنامه هم مدرسه می‌روند

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: در آینده نزدیک با رفع موانع و مشکلات پیش روی کودکان فاقد شناسنامه، به مدرسه باز می‌گردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کمبود فضای آموزشی استاندارد در سیستان و بلوچستان استفاده از مدارس به صورت دو نوبته را ملزم می‌کند که در این راستا راهکار بلند مدت ارائه مستندات و استدلالات جهت کسب اعتبارات بیشتر برای نوسازی و تجهیز مدارس می‌باشد اما در کوتاه مدت جذب خیرین مدرسه‌ساز و توسعه مجامع خیرین مدرسه ساز در کوتاه مدت بهترین راهکار به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تشکیل مجامع خیرین مدرسه ساز در سیستان و بلوچستان افزود: خیرین مدرسه ساز هر ساله در ساخت و تجهیز مدارس مشارکت داشته‌اند که براساس پیش بینی صورت گرفته در سال جاری مدرسه‌سازی توسط خیرین افزایش خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان جهش در سال آینده در جذب کودکان بازمانده از تحصیل تصریح کرد: در سال تحصیلی آینده با تایید شوراها و مسئولین محلی مبنی بر ایرانی بودن کودک فاقد شناسنامه افراد به صورت موقت در مدارس ثبت نام می‌شوند.

نخعی گفت: در آینده نزدیک با رفع موانع و مشکلات پیش روی کودکان فاقد شناسنامه با جدیت برای ادامه تحصیل آنان برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: وضعیت ادامه تحصیل کودکان فاقد شناسنامه، کودکان کار و خیابان بسیار جدی بوده و از ابعاد مختلف قابل بررسی است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.