سایه سنگین فوتبال بر اتومبیلرانی

در کشورمان خیلی از رشته ها تحت شعاع فوتبال قرار گرفته اند و رشته اتومبیلرانی نیز نتوانسته از زیر این سایه سنگین عبور کند است .

دارا غزنوی رئیس کمیته رالی در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان   با بیان این مطلب ، از عدم حمایت و حضور حامی مالی در رشته اتومبیلرانی و موتورسواری گفت و بیان داشت : تا پیش از این، حمایت تقریبآ خوب بود ولی الان با توجه به مشکلات مالی استقبال و سرمایه گذاری نمی کنند و متأسفانه این ورزش هم تحت شعاع فوتبال قرار گرفته است . 

غزنوی افزود : به هیچ وجه نمی خواهم که این دو رشته را با هم مقایسه کنم ولی واقعیت این است که در حال حاضر بیشترین توجه روی ورزش فوتبال است و توجه لازم به رشته های دیگر نمی شود . 
وی ادامه داد : رشته اتومبیلرانی رشته پرهزینه ای است ولی با تمام این اوصاف در برابر فوتبال هزینه بر نیست . بر فرض یک مسابقه رالی در یک سال به اندازه قرارداد یک بازیکن فوتبال نیست ! 

غزنوی با اشاره به اهمیت اسپانسر در رشته اتومبیلرانی و موتورسواری گفت : در این رشته اسپانسر خیلی مهم است و به نظر من باید کارخانه های خودروسازی حمایت کنند . 
غزنوی در خصوص بحث حامی مالی بیان داشت : حامی مالی در رشته پرطرفدار اتومبیلرانی ، بسیار با اهمیت است . چون واقعآ در دنیا بعد از فوتبال ، رشته اتومبیلرانی و موتورسواری بیشترین تماشاچی را دارد و ما می توانیم از این مسئله استفاده کنیم و از پتانسیل بالایی که در کشورمان داریم و از این همه شور و شوقی که در بین جوانان وجود دارد استفاده بهتری برای پیشرفت این رشته داشته باشیم که امیدوارم این اتفاق بیافتد و رشته اتومبیلرانی نیز رونق بگیرد و شاهد پیشرفت این رشته پرطرفدار در کشورمان باشیم.

3 رالی قهرمانی کشور تا پایان سال خواهیم داشت 

رئیس کمیته رالی ، در ادامه با بیان این خبر گفت : برنامه های مربوط به رالی تا پایان سال هماهنگ شده است و تا پایان سال سه مسابقه رالی قهرمانی کشور خواهیم داشت . 

وی ادامه داد : یکی از این مسابقات اواخر آذرماه برگزار می شود که احتمال زیاد میزبانی این مسابقه را تبریز یا تهران به عهده خواهد داشت . دیگر مسابقه رالی اواخر دی ماه برگزار می شود که همدان یا تهران میزبان این رقابت خواهند بود و سومین مسابقه نیز اواخر بهمن ماه در خوزستان یا تهران برگزار خواهد شد. 
رئیس کمیته رالی درباره میزبانی مسابقات بیان داشت : هنوز روی تعیین میزبان این رقابت ها به قطعیت نرسیده ایم و با توجه به شرایط استان ها و آمادگی‌شان تصمیم نهایی اتخاذ و اعلام خواهد شد . 

غزنوی در خصوص شرایط میزبانی گفت : اسکان تیم ها به عهده خودشان است و استانی که قبول میزبانی می کند باید شرایط میزبانی را به خوبی داشته باشد . 

رئیس کمیته رالی در خصوص داوارن مسابقه رالی عنوان کرد : طبق استانداردهای بین المللی حدود 30 داور خواهیم داشت و اسکان داوران به عهده میزبان است . ضمن اینکه 3 نفر ناظر و 1 مدیر مسابقه در هر مسابقه رالی خواهیم داشت . 

غزنوی در خصوص عوامل اجرایی مسابقه رالی بیان داشت : مسابقه رالی شرایط خاص خود را داراست و در هر مسابقه حدود 40 نفر عوامل اجرایی حضور دارند . 
وی در خصوص داوری این رقابت ها گفت : در امر قضاوت ، در نظر داریم بیشتر از کسانی که در فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری ، دوره های داوری را گذراندند استفاده کنیم که در کنار قضاوت جنبه آموزشی داشته باشد و در عین حال کلاس داوری نیز باشد برای آموزش داوران آینده . 

رئیس کمیته رالی در خصوص مسائل ایمنی مسابقات رالی خاطرنشان کرد : کلیه اتومبیل ها باید مسائل ایمنی را طبق هومولوگ فدراسیون جهانی رعایت کنند و همین خود برای شرکت کنندگان هزینه دارد. 
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که در آینده شاهد پیشرفت این رشته در کشور باشیم .


*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار