قزوین؛

اضافه شدن 8 کتابخانه به کتابخانه های استان

8 کتابخانه به 52 کتابخانه استان تا پایان هفته آینده اضافه می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قزوین در نشست خبری که به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی برگزار شد با اشاره به برنامه های این هفته  گفت : تا پایان هفته آینده 30 کتابخانه نهادی به  تعداد 34 و 22 کتابخانه مشارکتی به 26 تعداد می‌رسد.

رمضانی افزود :  یکی از این کتابخانه ها در خیابان راه آهن به نام فرهنگسرا و کتابخانه شهید رجایی روز شنبه افتتاح می‌شود .

رمضانی همچنین از اختصاص یک بخش تخصصی حدیث و قرآن به کتابخانه امام جعفر صادق خبر داد و افزود : برای این طرح 15 هزار جلد کتاب در نظر گرفته شده است .

وی با بیان اینکه هم اکنون 14 ایستگاه مطالعه در مدارس وجود دارد گفت : در این هفته از ایستگاه مطالعه در مدرسه الزهرا آبیک  به صورت نمادین افتتاح می شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همچنین رونمایی از کتاب حاج حمزه را از دیگر برنامه ها بیان کرد و گفت : این کتاب حاوی خاطرات شفاهی دفاع مقدس است که  به مناسبت سالروز آزاد سازی سوسنگرد از آن رونمایی می شود.

رمضانی از ثبت نام رایگان در کتابخانه های استان در24آبان خبر داد و گفت : علاقمندان می توانند برای عضویت با ارائه یک عکس به کتابخانه های عمومی استان مراجعه کنند.

وی دیدار با نماینده ولی فقیه، برگزاری نشست های کتابخوانی در مدارس و کتابخانه ها و همچنین برگزاری نقدو بررسی کتاب اشعار عاشورایی به همراه  شب شعر، مسابقه شاداب سازی فضای کتابخانه ، مسابقه آنلاین کتابخوانی از کتاب با عنوان امام در عینیت جامعه علامه حکیمی و تجلیل از کتابداران نمونه استان  را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یادآور شد : 2 نفر از کتابداران استان نمونه کشوری شده اند که در تالار وحدت از انها تجلیل می شود.

رمضانی گفت :  برای رسیدن به وضعیت استاندارد باید دارای 4 میلیون کتاب با 350 هزار عضوباشد در حالی که استان قزوین با 800 هزار جلد کتاب و 57 هزار عضواست از وضعیت استاندار فاصله  دارد.

وی خاطر نشان کرد : بالغ بر  15 هزار نفر زیر 15 سال عضو کتابخانه ها هستد.

هفته کتاب و کتابخوانی از 24 آبان  آغاز و تا 30 این ماه ادامه دارد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.