شهردار اصفهان گفت: بايد به گونه ای برنامه ریزی كرد كه ضمن امضای تفاهم نامه های جديد، تضمین هایی نيز برای اجرا شدن آنهادر نظر گرفت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگارانجوان از اصفهان ، مهدی جمالينژاد در ديدار با قائم مقام وزیر محیط زیست و ساختمان آلمان و هيئتی از این کشور كه به اصفهان سفر كرده است، اظهار داشت: با توجه به ظرفيت گسترده اصفهان در مسائل شهری، میتوان پروژههای خوبی در زمينه هتلسازی و انرژیهای نو با همکاری کشور آلمان انجام داد.

وي به خواهرخوانده بودن اصفهان با فرايبورگ آلمان اشاره كرد و ادامه داد: در تفاهمنامههایی كه در گذشته امضا شده بود، بندهاي مختلفي وجود داشت كه به هر دليلي اجرا نمیشد، از همين رو مديريت جديد شهر اصفهان به دنبال عملي كردن بندهاي قبلي بوده و بايد به گونهای برنامهریزی كرد كه ضمن امضاي تفاهمنامههای جديد، تضمینهایی نيز براي اجرا شدن آنها در نظر گرفت.

شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به مكتب معماري اصفهان گفت: اصفهان مكتب خاصي در معماري دارد و با توجه به تجربه شرکتهای آلماني در اصفهان، اميدواریم بتوانيم در زمينه هتلسازی با هم همكاري داشته باشيم.

وي با بیان اینکه مديريت شهري اصفهان در حال حاضر آماده همكاري با آلمان در راستاي توسعه فعالیتهای مختلف است، افزود: همچنين میتوانیم در راستاي تبادل مسائلي علمي و فناوري فعالیتهایی داشته باشيم، چرا كه اصفهان ظرفيت خوبي در مسائل علمي در منطقه دارد.

جمالينژاد تأكيد کرد: اصفهان به دنبال پيوستن به جرگه شهرهاي خلاق بوده و با توجه به ظرفيت گستردهای كه در زمينه صنايع دستي وجود دارد و همچنين تعداد گسترده اين صنايع دستي، اصفهان جايگاه مناسبي در بين كشورهاي منطقه دارد.

وي گفت: اصفهان از لحاظ ديپلماسي شهري جايگاه گستردهای دارد و با توجه به اين موضوع، 13 خواهرخوانده داشته و همچنين در بسياري از سازمانهایبینالمللی نيز عضويت دارد.

شهردار اصفهان در بخش ديگري از سخنانش به معرفي اصفهان پرداخت و گفت: اصفهان یکی از استانهای پهناور ایران و از جمله استانهای مهم و صنعتی کشور بهحساب میآید.

وی به نقش گسترده اصفهان در مسائل بازرگانی و اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: اصفهان قابلیتها و ظرفیتهای مناسبی در زمینههای مختلف بهخصوص گردشگری دارد و این شهر یکی از تاریخیترین شهرهای ایران با 2 هزار جاذبه گردشگری است.

جمالينژاد با اشاره به اینکه اصفهان در طول تاریخ چهار بار پایتخت ایران بوده است، بیان داشت: قابلیتهای اصفهان در طول تاریخ زبانزد بوده و بهتازگی نیز این شهر بهعنوان پایتخت صنایعدستی انتخابشده و با 190 اثر صنايع دستي به عنوان يكي از قطبهای اين صنایع شناخته شده است.

شهردار اصفهان با بيان اينكه اصفهان داراي سه عنوان جهاني است، خاطرنشان كرد: در سال 2006 اصفهان پايتخت فرهنگي جهان اسلام بوده همچنين به تازگي اصفهان به جرگه شهرهاي صنايع دستي پيوسته و در سال آينده نيز مقرر شده اصفهان به عنوان پايتخت گردشگري کشور معرفي شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.