تجارت ال‌ان‌جی تنها راه ورود به بازار جهانی/ هنوز منابع دولتی مینی LNG ها تامین نشده است

معاون وزیر نفت در امور شرکت گاز با اشاره به اینکه برای ورود به کشورهای دوردست راهی جزء ورود به بازار تجارت ال‌ان‌جی نداریم گفت: یکی از علت‌های تاخیر در اجرای پروژه‌های مینی‌ال‌ان‌جی تامین نشدن اعتبار از سوی دولت است.

تجارت ال‌ان‌جی تنها راه ورود به بازار جهانی/ هنوز منابع دولتی مینی LNG ها تامین نشده استبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، در حاشیه امضای قرارداد صادرات گاز به بصره در خصوص طرح ال‌ان‌جی اظهار داشت: ایران‌ال‌ان‌جی از قبل وجود داشته و هنوز تاسیسات و تجهیزات تجهیزات خریداری شده طرح ایران ال‌ان‌جی در تحریم است هزینه‌های این طرح افزایش چشمگیری داشته است.

وی تصریح کرد: در نهایت ایران به عنوان اینکه بتواند وارد بازار تجارت ال‌ان‌جی شود باید موضوع هزینه را حل کند در حال حاضر این پروژه توجیه اقتصادی ندارد.

وی درباره همکاری آلمان‌ها برای حضور در طرح‌ ایران‌ال‌ان‌جی گفت: علاوه بر آلمان سایر کشورهای دیگر نیز اعلام آمادگی کردند که این طرح ‌را با هزینه‌های خود راه‌ اندازی کنند و بعد از محل سودآوری طرح سهم خود را برداشت کنند.

عراقی یادآور شد: ما برای ورود به کشورهای دوردست راهی جزء ورود به بازار تجارت ال ان جی نداریم.

مدیر عامل شرکت ملی گاز با تأکید بر اینکه باید ایران وارد بازار ال‌ان‌جی شود گفت: طرح مینی ال.ان.جی در دستور کار وزارت نفت قرار دارد. این طرح می‌تواند زمینه را برای کشورهای همسایه و منطقه برای ورود به تکنولوژی ال‌ان‌جی فراهم کند. در حال حاضر بحث مطالعاتی آن آغاز شده است.
 
عراقی در باره تأخیر در اجرای طرح واحدهای مینی ال.ان.جی توضیح داد: یکی از علت‌های تأخیر نبود منابع مالی سرمایه‌گذاری است؛ در واقع منابع مالی آن از سوی دولت تأمین نشد؛ چرا که نیازمند منابع مالی زیادی است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار