از درخواست قالیباف برای اجرایی شدن قانون تا افتتاح ایستگاه نعمت آباد

شهرداری تهران این هفته هم همانند هفته های قبل روزهای بی خبری را پشت سر گذاشت و تنها با افتتاح ایستگاه نعمت آباد این هفته را به پایان رساند.

از درخواست قالیباف برای اجرایی شدن قانون تا افتتاح ایستگاه نعمت آبادبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در هفته ای که گذشت شهرداری تهران روزهای بی خبری را سپری و تنها به افتتاح ایستگاه نعمت آباد بسنده کرد.

*قالیباف: نمی دانم قیمت 2 هزار میلیارد تومانی تپه‌های عباس آباد از کجا آمده است

محمد باقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه نعمت آباد که (دوشنبه) با حضور جمعی از مسئولان شهری برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساخت مترو یکی از اولویت‌های مهم شهرداری تهران است، اظهار کرد: شهرداری در تخصیص مالی و در پیگیری اجرای کارهای عمرانی ساخت مترو را در اولویت‌ کارهای خود قرار داده است.

وی در خصوص این که نظم و انضباط حسابرسی مالی شفاف ترین دوران خود را در شهرداری می‌گذراند، تاکید کرد: کسانی می‌توانند در خصوص شفاف نبودن مالی شهرداری اظهار نظر کنند که از هیئت حسابرسی باشند و اگر حسابرسی تایید کند که حسابرسی شهرداری با مشکل مواجه است جامعه حسابرسی به آن بروز پیدا می‌کند.

قالیباف در خصوص قیمت زمین‌های تپه‌های عباس‌آباد یادآور شد: این زمین‌ها بر اساس نرخ دولتی مشخص شده و من نمی‌دانم قیمت 2 هزار میلیارد تومانی از کجا آمده است.

*اگر قانون می‌نویسیم باید آن را اجرا کنیم

 شهردار تهران در مراسم افتتاح ایستگاه نعمت‌آباد با بیان اینکه از نظر اجرای فنی کار، با شرایط سخت اقتصادی برای ایستگاه‌های مترو مواجه بودیم، اظهار کرد: تامین اعتبار بودجه برای پروژه‌ها راهی آسانی نیست اما به دلیل اینکه احداث متروها یک کار ملی است ما آن را اجرایی می‌کنیم اما نیازمند کمک همه بخش‌های دولتی هستیم.

قالیباف تاکید کرد: ما نباید قانون بنویسم و اگر می‌نویسیم باید بدرستی آن را اجرا کنیم چرا که قانون مستقیماً با جان مردم سر و کار دارد.
 
*لایحه مدیریت آب های سطحی به شورای شهر می رود

بابک نگاهداری رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در نشست هم اندیشی خبرنگاران و مدیران شهری ( مدیریت بحران در تهران) که روز چهارشنبه در ساختمان مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران برگزار شد، با بیان اینکه ما در مرکز مطالعات چند پروژه را در خصوص مدیریت بحران آب بررسی می‌کنیم، اظهار کرد: یک نشست هم اندیشی مشترک با وزارت نیرو در دستور کار داریم تا بتوانیم به یک الگوی مدیریت هماهنگ در خصوص مدیریت بحران آب برسیم.

وی افزود: در دوره 4 ساله اولویت اصلی سرمایه گذار ی ویژه است و در این خصوص لایحه‌هایی را به صحن شورا خواهیم برد تا بتوانیم مصرف بهینه آب و آب‌های سطحی را مدیریت کنیم.

*درویش: فضای مترو را سیاسی نکنید!

هابیل درویش در مراسم افتتاحیه 95 ایستگاه مترو که با حضور شهردار تهران برگزار شد، با بیان اینکه ایستگاه نعمت آباد یکی از جنوبی ترین ایستگاه ها در خط 3 متروی تهران است، اظهار کرد: حدود 90 تا 100 میلیارد تومان در سال 94 هزینه ساخت این ایستگاه شده که 40 درصد این هزینه صرف کار ساختمانی و 60 درصد هزینه صرف تجهیزات آن شده است.

درویش با تاکید بر اینکه فضای مترو نباید با سیاست گره زده شود، گفت: مترو کار خود را در راستای رضایتمندی شهروندان انجام می دهد به همین دلیل مترو نباید سیاسی شود.

*ایستگاه مترو نعمت‌آباد افتتاح شد

 ایستگاه مترو نعمت آباد از نظر موقعیت جغرافیایی در بزرگراه شهید چراغی(جوانه) محدوده خیابان سهیل(خلازیر) بین ایستگاه آزادگان و عبدل‌آباد واقع شده است.

گفتنی‌است؛ پروژه خط 3 متروی تهران با هدف اتصال جنوب غربی شهر تهران به شمال شرقی شهر تهران و کاهش ترافیک شهری در این کریدور به بهره‌‌برداری خواهد رسید و این خط با عبور از نقاط ترافیکی بسیار مهم شهر تهران مانند میدان راه آهن، میدان ولیعصر و تقاطع با خطوط دیگر مترو (1.4.6.7) نقش عمده‌ای در جابه‌جایی مسافر شهری خواهد داشت.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار