متکدی با نوزاد مرده کار می کرد/ لزوم تشکیل کمیته ویژه در نهاد ریاست جمهوری

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران گفت: رفع آسیب خرید و فروش کودک نیازمند تشکیل کمیته ای در نهاد ریاست جمهور ی است چرا که پی گیری این موضوع در شهرداری و نیروی انتظامی سرانجامی نخواهد داشت.

متکدی با نوزاد مرده کار می کرد/ لزوم تشکیل کمیته ویژه در نهاد ریاست جمهوریبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاطمه دانشور رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر باحضور در گفت و گوی ویژه خبری و با بیان اینکه این موضوع تازگی ندارد و 10 سال است که پی گیری می کنم، اظهار کرد: متاسفانه خرید و فروش نوزاد در کشور و به ویژه تهران واقعیت دارد. 

وی با بیان اینکه از 2 سال گذشته که به شورای شهر وارد شدم بیشتر به این موضوع ورود کردم، گفت: بازدیدهای متعددی از  مناطق آسیب خیز داشتم اما دریافت  گزارشی از ماموران شهرداری مبنی بر اینکه متکدی با نوزادی که 2 روز از فوتش می گذشت همچنان به کار خود ادامه مي داد بسیار برای من تاسف بار بود از این رو به نهاونديان ( مسئول دفتر ریاست جمهوری)  پیامی با موضوع اینکه آیا می خواهید برای کودکان این شهر فکری بکنید فرستادم که متاسفانه پیامی دریافت نکردم. 

دانشور با تاکید براینکه انتظار ما از دولت تدبیر و امید بیش از این است، ادامه داد: بخشی از این مشکل به دلیل انباشتگی آن در طول سال های متمادی است. 

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه من به عنوان نماینده مردم در شورای شهر هیچ حرفی را بدون دلیل مطرح  نمی کنم، اضافه کرد: مشاهدات و گزارش های NGO ها، اتفاق های حاشیه شهر و گزارش های ماموران شهرداری گویای این مطلب است. 

وی گفت: مکاتبه ای  با وزیر بهداشت داشتیم که بر این اساس مقرر شد تا نوزادان خانم های کارتن خواب یا خانم هایی که خارج از نکاح باردار می شوند و برای زایمان به این بیمارستان ها مراجعه می کنند با پی گیری مددکار به بهزیستی منتقل شوند که زمینه انتقال یکی از این نوزادان از 2 هفته گذشته به بهزیستی در حال انجام است. 

دانشور با تاکید براینکه برخی از این معضل ها با مداخله نیروی انتظامی برطرف می شود، گفت: متاسفانه پی گیری ها نشان داد خانمی که برای زایمان به بیمارستان مراجعه کرده بود در خانه مجردی با پنجاه مرد زندگی می کند و این امر با مداخله نیروی انتظامی برطرف می شود چرا که امنیت را نیروی انتظامی تامین می کند. 

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه هیچ کس در شورای شهر همانند من در موضوع اجتماعی ورود نکرده، بیان کرد: این مهم نیازمند حمایت در اسناد بالا دستی از جمله در برنامه ششم توسعه است. 

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به راهکارهای این موضوع گفت: بهزیستی، نیروی انتظامی، شهرداری، وزارت کار، کمیته امداد، هلال احمر، آموزش و پرورش و نهاد ریاست جمهوری، البته برای رفع نواقص از جمله دستگاه هایی هستند که با همکاری بین بخشی می توانند مشکلات را برطرف کنند. 

دانشور تاکید کرد: مهمترین و فوری ترین راهکار تنها تشکیل کمیته ای در نهاد ریاست جمهوری است و دیگر آنکه یک مددکار اجتماعی باید تخصص، اختیار و قدرت مداخله داشته باشد که متاسفانه به دلیل عدم وجود این موارد در مددکار، کودکی چهار ساله فوت کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار