مترو گره‌گشای‌بخش قابل توجهی از تراکم ترافیکی شهریار

نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی گفت: بهره‌برداری از متروی شهریار یکی از نیازهای جدی غرب استان تهران محسوب می‌شود که گره‌گشای بخش قابل توجهی از ترافیک انبوه این خطه خواهد بود.

مترو گره‌گشای‌بخش قابل توجهی از تراکم ترافیکی شهریار
حسین گروسی نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به لزوم توسعه محورهای مواصلاتی در این شهرستان‌ها، اظهار کرد: جمعیت انبوه و استقرار حدود یک میلیون و 500 هزار نفر در این مناطق و همجواری با 2 کلانشهر تهران و البرز سه شهرستان شهریار، ملارد و قدس را در موقعیتی خاص و ویژه قرار داده است.

وی افزود: در حال حاضر یکی از معضلات جدی این محدوده گره‌های ترافیکی است که عمدتا در زمان‌های صبحگاهی و عصرگاهی با کندی روند تردد و عبور و مرور در برخی از محورهای این حوزه مواجه می‌شویم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در صورت راه‌اندازی متروی غرب استان تهران، بخش قابل توجهی از تراکم ترافیکی در این محدوده کاهش می‌یابد.

گروسی گفت: حوزه حمل و نقل یکی از مولفه‌های شاخص در تحقیق توسعه پایدار محسوب می‌شود و هر آنچه مشکلات و کمبودها در این عرصه رفع و تامین شود به طور یقین رشد و شکوفایی منطقه ای در محدوده مذکور نیز تسریع خواهد شد.

نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی یادرآور شد: هدر رفت انرژی، سوخت، زمان و تحت‌الشعاع قرار گرفتن آرامش خاطر شهروندان در ترددهای شهری و بین‌شهری از تبعات و عوارض ناخوشایند گره‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی این خطه است که بدون رفت از آن نیازمند همگرایی و هم افزایی و عزم و همت مضاعف همه جانبه در بین دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار