وقتی تلگرام جای کتاب را به خود اختصاص می دهد!

متاسفم که در حال حاضر مطالعه در بین جوان ها خیلی کم شده با ورود ویدئو و نرم افزارهای ارتباطی در کشور کم کم میل و رغبت هم برای خواندن کتاب کم شد.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایش «خاکسپاری اسپوزیتو» به کارگردانی نیماذاکر و تهیه کنندگی عباس احمدی این روزها در سالن استاد ذوالفقاری فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه می رود و موضوع آن به تبعات جنگ مربوط می شود.  
 
این نمایش طی روزهای اخیر میزبان چهره های مختلف هنری از جمله سعید راد، محمد متوسلانی، عبدالله اسکندری، کامبوزیا پرتوی، آتش تقی پور، رضا درستکار، فرج الله گلسفیدی، ایمان صفا، رضا امامی، سوسن مقصودلو بود و طی روزهای آینده نیز قرار است چهره های سرشناس سینما و تئاتر از  نمایش خاکسپای اسپوزیتو دیدن کنند.
 
«کامبوزیاپرتوی »کارگردان سینما که بیش از 8 سال اثری از او بر پرده سینماها نقش نبسته است، درباره تاثیر مطالعه بر عملکرد بازیگران تئاتر و سینما گفت :متاسفم که در حال حاضر مطالعه در بین جوان ها  خیلی کم شده و این نه اینکه تقصیر آنها باشد ،بلکه از یک جایی با ورود  ویدئو و نرم افزارهای ارتباطی در کشور کم کم میل و رغبت هم برای خواندن کتاب کم شد و در گذشته به دلیل نبود همین ابزارهای ارتباطی ،بیشتر مطالعه می کردیم و بعد فرصتی پیش می آمد می دیدیم ، حالا بیشتر می بینیم ،مگر فرصتی پیش بیاید مطالعه ای کنیم که آن هم معطوف  به خواندن متن های  تلگرام و نرم افزارهایی این چنینی  شده ایم .

این کارگردان سینما تصریح کرد : تمام کتاب های نایاب دوران گذشته را می توانید به راحتی در اینترنت مشاهده کنید ،حتی در فیسبوک کتاب های زیادی وجود دارد  اما کم تر کسی آن ها را می خواند، باید بگویم  هیچ فیلم و نمایشی برای شما شخصیت نمی سازد ،ولی کتاب این کار را انجام می دهد ؛یک کتاب را که باز می کنید  ،خودتان را در آن می بینید یا شما بازی می کنید، ولی وقتی فیلمی مشاهده می کنید ،شاید با آن همزادپنداری کنید اما کتاب قدرت تصور به شما می دهد و خلاقیت برایتان ایجاد می کند. حتی نامه های چخوف به «اولگا کنیپر» همسرش را بخوانیم و آن وقت می بینید که چه قدرزیباست و  به شما چه قدر شخصیت نشان می دهد. 
 
پرتوی در ادامه به تفاوت تئاتر و سینما در گذشته و حال اشاره کرد  و گفت :بازیگران تئاترو سینما در زمان ما آنچنان محکم و حق به جانب بودند که ما دیگر آن را نمی بینیم ،تئاتردارای اندیشه ای بود که سینما بیشتر تصویر آن را داشت.
 
کارگردان فیلم گلنار افزود : امیدوارم بازیگران ما در تئاتر مجدد این جایگاه را پیدا کنند ، جایگاهی که وقتی کارشان را مشاهده می کنیم پی ببریم  که اندیشه ای پشت این کار هست ؛ برای چخوف و همه بزرگان تئاتر در دنیا هم همینطور است ، اندیشه ای پشت نمایشنامه هایشان وجود دارد که ما با آن اندیشه زندگی یا بازی می کنیم و این از چیزی به دست نمی آید جز اینکه مطالعه داشته باشیم.
 
«خاکسپاری اسپوزیتو»با بازی « پوریاعبدی»،«محبوبه تفضلی»،«کوروش ساسانیان»،«عباس احمدی» تا 29 آبان ،هرشب ساعت 19 به روی صحنه می رود.
 
گفتنی است نیما ذاکر پیش تر نمایش بلیط تئاتر 1 و 2 را کارگردانی کرده و «سیامک صفری» که کارنامه قابل توجهی در تئاتر دارد ، نریشن مربوط به نقش کشیش  در این نمایش را بر عهده گرفته است.
 
عوامل نمایش خاکسپاری اسپوزیتو عبارتند از :
 
کارگردان: نیماذاکر، تهیه کننده :عباس احمدی، عکاس: کوروش برزی، سارا بنی هاشمی، دستیاران کارگردان: نسرین بابایی، حسن فضل الهی، مدیرصحنه: مهرنوش رضایی، طراح صحنه و لباس: نیماذاکر، میلاد سمسارپور، آهنگساز: احسان مرادخواهی، طراح پوستر: نیماذاکر، مشاور رسانه ای: محسن سرافراز.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.