بیشترین موضوع اختلاف در تجمیع بیمه‌ها، محل استقرار آن است

اینکه محل استقرار تجمیع بیمه ها کدام یک از وزارتخانه های بهداشت یا رفاه باشد چالش های زیادی را از نظر کارشناسی ایجاد کرده است.

دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با تاکید بر اینکه بیشترین موضوع اختلاف در تجمیع بیمه‌ها، محل اسقرار آن است، اظهار داشت: اینکه این محل در کدامیک از وزارتخانه‌های بهداشت یا رفاه باشد، چالش بسیاری را از نظر کارشناسی ایجاد کرده است.

وی افزود: همکاران مستقر در وزارت بهداشت و جامعه پزشکی به علت حجم قابل توجه دیرکرد در پرداخت مطالبات توسط بیمه‌ها گلایه‌های بسیاری دارند‌.

وی ادامه داد: عملا شیرینی تغییرات تعرفه‌ای نه در بخش دولتی و نه در خصوصی محقق نشده و بسیاری از بیمارستانهای دولتی بین 5 تا 7 ماه کسری جدی و مطالبات دارند.

زالی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد اتکای منابع مالی بیمارستان‌های خصوصی به منابع بیمه تکمیلی است‌؛ اذعان داشت‌: در صورتی که این منابع به موقع پرداخت نشود، بیمارستان‌ها قطعا دچار مشکل می‌شوند. به همین دلیل است که امروز با موجی از نارضایتی پزشکان روبرو هستیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: البته این سناریو در بخش دولتی خیلی تلخ تر است به طوری که بسیاری از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را سراغ دارم که در استمرار زندگی روزمره خود دچار مشکل شدند. از طرف دیگر مالیات جامعه پزشکی را نیز از 10 درصد به 20 درصد افزایش داده‌اند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار