سنندج؛

خانواده مهمترین کانون اجتماعی جامعه است

امام جمعه سنندج گفت: خانواده یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین کانون های اجتماعی در جوامع بشری است و استحکام بنیان خانواده ها قوام و استواری جوامع را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  سنندج، ماموستا عبدالرحمان خدایی در خطبه های این هفته نمازجمعه سنندج، اظهار کرد: خانواده نخستین کانون تربیتی انسان است و بسیاری از ارزش ها و ضدارزش ها در همین کانون های کوچک اجتماعی در بین افراد جامعه نهادینه می شود.

ماموستا خدایی رعایت حقوق و احترام افراد خانواده نسبت به یکدیگر را اصلی ضروری دانست و تصریح کرد: به هر میزان که زن و مرد به عنوان همسر و یا والدین در خانواده حرمت و حقوق همدیگر را رعایت کنند، به همان اندازه فرزندان به اهمیت و تاثیرگذاری حقوق و احترام آگاهی پیدا و در رعایت آن ثابت قدم‌تر خواهند بود.

وی گفت: حتی منظم بودن کانون های خانوادگی بر اجتماع تاثیر می گذارد و شرایط را برای ایجاد یک اجتماع منظم فراهم می کند.

وی با اشاره به تاثیر رفتار زن و شوهر نسبت به یکدیگر بر فرزندان گفت: به هر میزان که همسران حرمت و حقوق یکدیگر را رعایت کنند، فرزندان نیز اهمیت حقوق و احترام را در می یابند و رعایت می کنند.

ماموستا خدایی رعایت نکردن حقوق فردی در خانواده را موجب ایجاد بی ثباتی در خانواده دانست و ادامه داد: چنین فضایی در خانواده بر شاکله جامعه نیز تاثیر می گذارد و شرایط بی نظمی را فراهم می کند.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.