تشکر طعنه‌آمیز کارگردان «عاشق‌ها ایستاده‌ می‌میرند» از مخالفان اکران این فیلم

شهرام مسلخی کارگردان «عاشق‌ها ایستاده می‌میرند»، از کسانی که مانع اکران این فیلم شدند، تشکر کرد.

شهرام مسلخی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص حمایت از بخش خصوصی در سینما گفت: قبل از اینکه قصد فعالیت در بخش خصوصی سینما را داشته باشم، بسیاری از دوستان گفتند که این کار اشتباه است و قصد ناامید‌ کردن من را داشتند. اما خوشبختانه زمانی که عنوان جوان‌ترین کارگردان سینمای ایران را در سی‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر گرفتم، به من کمک کرد تا از طرف ایوبی، تابش و پیمان‌دار تا حدودی حمایت شوم و فیلمم را بسازم و حرف‌های برخی دوستان زمین بخورد.

وی افزود: متأسفانه زمانی که «عاشق‌ها ایستاده می‌میرند» را ساختم، متوجه شدم اسم مسلخی در سینمای ایران مزایایی ندارد و برخی دوستان به دنبال اسمی هستند که با او عکس بگیرند و فقط به یک سری آدم‌ها، اسم‌ها و آثار هنری احترام می‌گذارند. خوشبختانه با وجود این‌ها من اینجا هستم و تشکر ویژه‌ای می‌کنم از دوستانی که تلاش کردند، فیلم ما اکران نشود اما شد.

مسلخی از وضعیت بد اکران در سینمای ایران یاد کرد و گفت: اینکه ما بتوانیم در حد گسترده فیلم سینمایی تولید و اکران کنیم، بسیار خوب است اما مهم اینجاست که باید قاعده و  قانون آن حفظ شود و در اکران فیلم‌ها اجحاف نشود.

این کارگردان ادامه داد: این روز‌ها فیلم‌هایی با موضوع دفاع مقدس بیشتر از هر فیلمی در جریان اکران ضربه می‌خورد؛ چون ما کشوری هستیم که در صلح به سر می‌بریم و شرایط جامعه ما آرام است. به این دلیل مخاطب تمایلی برای دیدن آن‌ها در اکثر مواقع ندارد و استقبال نمی‌کند اما مسئولان سینما باید ساز و کاری داشته باشند تا از طریق آن بتوان فیلم‌های این چنینی را در چرخه اکران قرار داد و مخاطب را به دیدن آن‌ها تشویق کرد. بالاخره فیلم‌های دفاع مقدسی از ارزش‌ها و داشته‌های فرهنگی این مرز و بوم حرف می‌زند و حمایت می‌کند.

گفتنی است؛ شهرام مسلخی کارگردانی است که پیش از فیلم «عاشق‌ها ایستاده می‌میرند»، «هیلانه» را در پرونده کاری خود دارد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.