قزوین؛

استان قزوین پایلوت استفاده از انرژی‌ بادی معرفی شده است

مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر گفت: استان قزوین با در اختیار داشتن تونل بادی مناسب که در محدوده منجیل تا کهک قرار داد، به عنوان پایلوت معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازقزوین ؛سید اعتضاد مقیمی در حاشیه برگزاری چهارمین همایش منطقه‌ای بهره‌برداری شرکت‌های توزیع استان‌های شمال غرب کشور که در قزوین برگزار شد افزود: در سال‌های اخیر شاهد افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح کشور هستیم که این امر صنعت برق را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

وی افزود: سازندگان ساخت و سازهای غیرمجاز توقع دارند بدون پرداخت هزینه برق، نسبت به بهره‌داری از انشعاب برق اقدام کنند که این امر مشکلات و پیچیدگی‌هایی را برای شرکت‌های توزیع به وجود آورده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر با اشاره به آمار تعداد مشترکین برق در سطح کشور اضافه کرد: در حال حاضر حدود 30 میلیون مشترک برق در سطح کشور وجود دارد که از خدمات شرکت‌های توزیع بهره‌مند می‌شوند.

مقیمی ادامه داد: در این میان آنچه برای شرکت‌های توزیع برق مشکلات ایجاد می‎‌کند، انشعابات غیرمجاز ناشی از ماده هشت قانون منع واگذاری انشعابات در تمام کشور به‌ویژه حاشیه شهرها و مراکز استان‌ها از سوی متخلفین است.

وی با اشاره به اثرات نامطلوب انشعابات غیرمجاز روی شبکه‌های توزیع برق عنوان کرد: استفاده از انشعابات غیرمجاز مشکلات زیادی را برای شبکه توزیع برق ایجاد می‌کند که افزایش تلفات در شبکه یکی از آن‌ها است.

مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر تصریح کرد: فعالیت‌های شرکت توانیر به دو بخش فنی و غیرفنی تقسیم می‌شود که در بخش فنی با توجه به لزوم در نظر گرفتن اعتبارات ویژه برای مدیریت و بهره‌برداری از سیستم‌های برق نیازمند کمک و پشتیبانی دولت هستیم.

وی با بیان اینکه تجهیز سیستم‌های حوزه صنعت برق نیازمند شرایط جوی ویژه است، گفت: تجهیز سیستم‌های برق نیازمند شرایط آب و هوایی مساعدی است؛ بنابراین طرح‌هایی که در این حوزه اجرا می‌شود باید در بازه زمانی مشخصی که شرایط جوی مساعد است، انجام شود.

مقیمی با اشاره به میزان اعتبار مورد نیاز برای بهینه‌سازی صنعت برق اضافه کرد: با هدف بهینه‌سازی صنعت توزیع برق کشور به صورت سالانه به 30 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با توجه به رقم اعلام شده تأمین این میزان از اعتبار برای شرکت توانیر مقدور نیست.

وی با بیان اینکه هر ساله بخشی از انرژی در شبکه‌های توزیع بنا به دلایل مختلف هدر می‌رود، خاطرنشان کرد: با توجه به تلفات بخشی از انرژی در شبکه توزیع شرکت توانیر پیش‌بینی کرده بود و با اقداماتی که در دست اجرا دارد میزان تلف شدن برق در شبکه‌ها به 10 درصد کاهش یابد.

مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر اظهار کرد: در حال حاضر برآوردها نشان می‌دهد که کاهش تلفات انرژی تاکنون به میزان 10.8 کاهش یافته است در حالی که با هدف‌گذاری شرکت توانیر باید در یک دوره چهارساله این میزان به کمترین حد ممکن برسد و این نشان از موفقیت شرکت توانیر در برنامه‌های اجرایی دارد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف
برچسب ها: برق ، پایلوت ، انرژی ، بادی ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.