قزوین؛

انسان، گمشده شهرسازی ها و معماری امروز است

استاندار قزوین گفت: انسان در معماری و شهرسازی دنیای امروز گمشده اصلی است و طراحی های شهری نشان می‌دهد ما انسان را در این شهرسازی محور کار خود قرار نداده‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛مرتضی روزبه در سومین همایش معماری و شهرسازی در گذر زمان که در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد افزود: شهر بدون شهروند مفهومی ندارد و امروزه انسان ها در شهرهای ما از حقوق اولیه خود که همان آرامش است، محروم مانده اند.

وی اضافه کرد: غفلت از انسان در معماری و شهرسازی امروز ماشین محوری را رواج داده است، به گونه ای که شهرها بیشتر برای عبور ماشین ها طراحی شده اند.

روزبه ادامه داد: ما در شهرسازی جدید دچار واگرایی شده ایم و هیچ همگرایی را بین انسان ها مشاهده نمی کنیم و محله هویت خود را از دست داده است.

وی گفت: انسان ها در گذشته با همین هویت ها یکدیگر را می شناختند، اما زندگی آپارتمان نشینی امروز بدون هیچ گونه ارتباط بین ساکنان آنها هویت را از محله ها گرفته است و آنها را دچار یک واگرایی کرده است.

استاندار قزوین در بیان تفاوت بین معماری گذشته با امروز گفت: برخلاف گذشته که در ورود به هر شهری متناسب با اقلیم آن شاهد معماری خاصی بودیم، امروز تمام شهرها منظر یکسانی دارند و تکرار نماها و نمادها آدمی را خسته، ملول و نگران می کند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.